UUSI C5 AIRCROSS SUV Plug-in HYBRID ON SAANUT SUOMEN HINNAT

• Citroën C5 Aircross SUV Plug-in Hybrid on saanut Suomen hinnat
  • Citroënin ladattava hybridi tarjoaa 50 km toimintamatkan 100% sähköllä ajettaessa, CO2-päästöt 32 g/kmii ja kulutus alkaen 1,4 l/100kmiii (arvot WLTP)
  • Lataushybridiversio tarjoaa kaiken saman mukavuuden ja muunneltavuuden kuin C5 Aircross SUV: Progressive Hydraulic Cushions® -jousituksen, Advanced Comfort -mukavuusistuimet, 20 ajoavustinta, kolme liukuvaa ja taittuvaa erillistä istuinta sekä luokkansa tilavimman tavaratilan
  • C5 Aircross SUV Plug-in Hybrid esittelee ë-Comfort -elämyksen ja uudenlaisen mukavuuden tason, kiitos auton tasaisen ja hiljaisen etenemisen sekä 225 hv:n tehon, jota tukee teknologia, sähkövoimalinja sekä kilpailukykyiset käyttökulut
  • C5 Aircross SUV Plug-in Hybridin ennakkomyynti Suomessa on alkanut ja sen hinnat alkavat 39 361 eurosta

Citroën on valmistanut autoja ihmisten tarpeisiin jo yli 100 vuoden ajan. Kuluvan vuoden 2020 aikana Citroën tuo markkinoille kuusi eri sähköllä kulkevaa ajoneuvoa, jotka on tarkoitettu suurelle markkinalle ja tekevät vähäpäästöisen ja päästöttömän autoilun kaikille entistä saavutettavammaksi. Jatkossa kaikki Citroënin uudet mallit tullaan näkemään sähköisenä versiona. Merkin teknologinen edelläkävijä, uusi C5 Aircross SUV Plug-in Hybrid – lyhenne SUV muuntuen nyt myös uuteen merkitykseen Silent Urban Vehicle – on ë-mukavuusluokan lippulaiva ja paalukivi Citroënin alkavalle malliston sähköistymiselle.

Citroën C5 Aircross SUV on jo edelläkävijä autoilun mukavuudessa, kiitos sen Progressive Hydraulic Cushions® -iskunvaimennuksen, mukavuusistuimien sekä 20 ajoavustimen. Suorituskykyisenä ja tehokkaana ladattavana hybridinä mallin mukavuus nousee vielä entistäkin korkeammalle tasolle.

• monipuoliNEN: nolla CO2 -päästöt päivittäiseen täyssähköllä ajoon (50km toimintamatka), mutta polttomoottori mahdollistaa rajoittamattoman ajon pidemmilläkin matkoilla
    • MATKUSTAMON HILJAISUUS: rauhaisa ja levollinen matkanteko hiljaisessa tilassa ilman ääntä tai tärinää
    • KORKEATASOINEN AJOKOKEMUS: vaikuttava PureTech 180 -bensiinimoottorin ja 80 kW sähkömoottorin yhdistelmä yhdistettynä ë-EAT8-automaattivaihteistoon tuottaa 225 hv tehon ja välittömän 320 Nm vääntömomentin
    • INTUITIIVINEN: täydellinen kokonaisuus, intuitiivinen ja käyttäjäystävällinen, mukaan lukien automaattinen ajoasetusten säätö, helppo lataaminen sekä etäkäyttö sovelluksen sähköautoilun tueksi

Uusi C5 Aircross SUV Plug-in Hybrid sijoittuu muunneltavuudeltaan ykköseksi SUV markkinoilla: siinä on kolme erillistä takaistuinta, jotka liukuvat kiskoilla ja taittuvat alas sekä taaksepäin. Istuinten takaa löytyy luokkansa tilavin tavaratila: 460 - 600 litraa.

Uusi C5 Aircross SUV Plug-in Hybrid edustaa Citroënille uuden ajan alkua. Se tarjoaa omistajalleen edulliset käyttökustannukset, 50 km:n toimintamatkan täyssähköllä ajettaessa, 32g/kmii CO2 -päästöarvot ja kulutuksessa päästään jopa 1,4 l/100 kmiii (WLTP).

C5 Aircross SUV Plug-in Hybrid valmistetaan Ranskassa samalla Groupe PSA:n Rennes-La Janais -tehtaalla, jossa valmistuvat myös mallin polttomoottoriversiot. Vuosi markkinoille tulonsa jälkeen C5 Aircross SUV on myynyt jo yli 110 000 kappaletta. Suomessa Plug-in Hybrid -mallin hinnat alkavat 39 361 eurosta (Plug-in Hybrid 225 Feel ë-EAT8-automaatti). Heti tilattavissa olevan, erityisvarustellun C5 Aircross SUV Plug-in Hybrid Launch Edition -version hinta on 42 355 euroa ja se sisältää Feel-tason varusteiden lisäksi Shine-tasoisen varustelun, ajolinja-avustimen, Plug-in Hybrid -mallissa uutena nähtävän raikkaan sinisen koristeväripaketin, 19' kaksiväriset kevytmetallivanteet, sisäisen 7,5 kW:n latauslaitteen, sähkötoimisen takaluukun jalkapyyhkäisytoiminnolla ja älypuhelimen langattoman latauksen.

Citroën C5 Aircross SUV Plug-in Hybrid on nyt ennakkomyynnissä ja asiakastoimitukset alkavat kesän lopulla 2020.

VIDEOITA JA VALOKUVIA LADATTAVISSA LEHDISTÖKÄYTTÖÖN:

Käyttäjätunnus (CAPS): SUV_HYBRID
Salasana (CAPS): #PHEV2019

TEKNISET TIEDOT  Plug-in Hybrid 225 ë-EAT8
  • Polttomoottori: PureTech 180 Euro 6180 hv (132kW)
  • Sähkömoottori: 110 hv (80 kW) - polttomoottorin ja vaihteiston välissä
  • Yhdistetty teho: 225 hv (165 kW)
  • Akku: korkeajännite 200V Li-Ion 13.2 kWh
  • 4X2 etuveto
  • Sähkömoottorin vääntö: 320 Nm
  • ë-EAT8 -automaattivaihteisto
  • Toimintamatka täyssähköllä: 50 km (ajonopeuteen 135 km/h asti) (WLTP)
  • CO2 -päästöt: 32g/kmii – (WLTP)
  • Yhdistetty kulutus: 1,4 l/100kmiii – (WLTP)
  • Latausajat:
    • Alle 2 tuntia 32 A WallBox (tai vastaavasta) latauspistokkeesta 7,4 kW autolaturilla (lisävaruste)
    • 4 tuntia 14 A -pistokkeesta, 3,7 kW standardiautolaturilla
    • 7 tuntia 8 A -seinäpistokkeesta 3,7 kW standariautolaturilla

ii 32 g - 33 g CO2 -päästöt (WLTP) lisävarusteista riippuen.
iii 1,4 l – 1,5 l /100 km (WLTP) lisävarusteista riippuen

Lisätiedot ja tiedustelut: