Espoontorin ensimmäinen uudistusvaihe valmistuu

Report this content

Tammikuussa alkaneet uudistustyöt Espoon keskuksessa sijaitsevassa Espoontorin kauppakeskuksen ensimmäisessä kerroksessa ovat valmistumassa. Hankkeen ensimmäinen vaihe nostaa ensimmäisen kerroksen vastaamaan tämän päivän asiakastoiveita. Kauppakeskuksen ilme ja tarjonta kohenevat aimo harppauksen myös muissa kerroksissa ja pysäköintitiloissa  loppuvuoden 2010 aikana. Nyt valmistuvien tilojen avajaisia vietetään torstaina 27.5. alkaen klo 10.

Espoontorilla on käynnissä koko vuoden kestävä uudistushanke, jonka ensimmäinen vaihe valmistuu tällä viikolla. Ensimmäinen kerros on kokenut muodonmuutoksen, jolla tilat ovat saaneet lisää avaruutta ja valoisuutta.

– Asiakkaamme ovat aina arvostaneet ostosten tekemisen nopeutta, helppoutta ja vaivattomuutta. Nyt tilammekin tukevat tätä, kauppakeskuspäällikkö Sanna Yliniemi Cityconista kertoo.

Myös palvelujen tarjontaan ja monipuolisuuteen on kiinnitetty erityishuomiota. Yliniemi iloitsee saamistaan yhteydenotoista eri palveluntarjoajilta ja lupaa, että valmistuessaan uudistunut Espoontori on entistä sujuvampi arjen jokapäiväinen kumppani.

Avajaisia vietetään torstaina 27.5.

Torstaina toukokuun 27. päivänä vietetään Espoontorin ensimmäisen vaiheen avajaisia klo 10 alkaen. Liikkeet ovat mukana monipuolisilla tarjouksillaan ja K-supermarket Kulinaari tarjoaa asiakkailleen kakkukahvit. Juhlallisuudet jatkuvat, kun Espoon uuden asemasillan, Espoonsillan, avajaisia vietetään maanantaina 31.5. Paikalla nähdään muun muassa juhlajuna ja kakkua tarjoillaan 800 ensimmäiselle vieraalle. Perjantaina 4.6. klo 15 Espoontorin tuntumassa esiintyy Anna Puu ja Espoontorin varsinainen grand opening tapahtuu syksyllä, eikä silloinkaan päivästä puutu tapahtumia ja tarjouksia.

Kaksi tuntia Ilmaista pysäköintiä asiakkaille

Espoontorille on helppo tulla niin julkisilla kuin omalla kulkuvälineelläänkin. Bussi- ja junayhteydet ovat toimivat ja uudistushankeen valmistuttua 520 pysäköintipaikan joukosta löytää helposti omansa.

– Varmistaaksemme, että asiakkaillamme on varmasti pysäköintipaikka käytössään, on pysäköinti puomien takana ja ilmaista pysäköintiaikaa tarjotaan kaksi tuntia, Yliniemi lupaa, sillä kauppakeskuksen asiakkaille tarkoitettua parkkitilaa on vuosien mittaan alettu käyttää väärin pitkäaikaispaikoituksena.

Pysäköintialueet uudistuvat vaiheittain muun kauppakeskuksen uudistumisen aikataulussa. Maksullinen pysäköintijärjestelmä kahden tunnin jälkeisille lisätunneille otetaan käyttöön 21. kesäkuuta. Siihen asti pysäköinti on mahdollista pysäköintikiekon kanssa kahden tunnin ajan.

Osa Espoon keskuksen kehittymistä

Espoontorin omistajat ovat budjetoineet uudistushankkeeseen yhteensä 19 miljoonaa euroa, josta  Cityconin osuus on 18 miljoonaa euroa. Uudistaminen jatkuu Espoontorin kakkos- ja kolmoskerroksessa sekä ulkoalueilla. Täysin uudistunut Espoontori nähdään vielä tämän vuoden lopussa. Espoontorin uudistaminen on osa suurempaa Espoon koko keskusta koskevaa kehitystyötä, jolla hajanainen, lähiömäinen ja turvattomaksikin koettu keskus muutetaan toimivaksi, laadukkaaksi ja kaupunkimaiseksi aluekeskukseksi.

Lisätietoja antaa

Kauppakeskuspäällikkö Sanna Yliniemi, Citycon Oyj, p. 041 456 3421, sanna.yliniemi@citycon.fi

Espoontorin faktat

Espoontori on vuokrattavalta pinta-alaltaan 9 000 m2:n kauppakeskus ja omia pysäköintipaikkoja on uudistushankeen valmistuessa 520. Liikkeitä Espoontorilla on n. 30, muun muassa K-Supermarket Kulinaari, Super Petz -eläintarvikeliike, Espoon keskustan apteekki, Kerkuk -etninen kauppa, Sampo pankki, Salon Pepe Åhman -kampaamo, Pikku-Jone-antikvariaatti, Kiinteistömaailma, Espoontorin Suutari- ja Kaihdinpalvelu, Pesutimangi, Espoon keskuksen fysioterapia, Hair Store, Espoontorin kukka ja R-kioski. Päivittäin Espoontorilla vierailee n. 10 000 asiakasta ja vuosittain n. 4 miljoonaa kävijää. Espoontorilla on useita omistajia, joista liiketilat omistaa kokonaisuudessaan Citycon Oyj.

Citycon on Suomen suurin kauppakeskusomistaja ja -kehittäjä

Citycon on kauppakeskusten aktiivinen omistaja ja pitkäjänteinen kehittäjä. Yhtiö luo puitteet menestyvälle kaupankäynnille. Cityconin kauppapaikat palvelevat sekä kuluttajia että vähittäiskauppaa. Yhtiö ottaa huomioon ympäristön edun ja kauppapaikkojensa lähialueiden hyvinvoinnin. Citycon on kauppakeskusliiketoiminnan markkinajohtaja Suomessa ja sillä on vahva asema Ruotsissa ja vakaa jalansija Baltiassa. Yhtiö omistaa yhteensä 33 kauppakeskusta ja 50 muuta kauppapaikkaa.

www.citycon.fi