• Citycon Oyj/

Askerin kunta hyväksyi Trekantenin kehityshankkeen kaavasuunnitelman – sisältää hotellin, toimistoja, palveluja sekä ravintoloita

CITYCON OYJ Lehdistötiedote 14.9.2022

Askerin kunta on hyväksynyt Trekantenin ja Askerin keskustan uuden asemakaavan. Trekantenin kehityshankkeelle hyväksyntä on merkittävä virstanpylväs hankkeen toteuttamisessa ja tuo esiin yhden Norjan asutuimman alueen mittavan kehityspotentiaalin.

Askerin kunta on hyväksynyt Trekantenin ja Askerin keskustan uuden asemakaavan 13. syyskuuta 2022. Tähän virstanpylvääseen saakka Cityconin, kunnan sekä eri sidosryhmien välillä on käyty rakentavaa vuoropuhelua kaavaehdotuksen jättämisestä kesäkuusta 2021 lähtien. Strategiansa mukaisesti Citycon kehittää Trekantenista välttämättömyyshyödykkeisiin keskittyvän, monikäyttöisen kaupunkikeskuksen, joka on kiinteä osa Askerin keskustaa.

"Olemme innoissamme Askerin kunnan uudesta asemakaavasta, joka sisältää kehityshankkeemme. Trekanten muuttuu kauppakeskuksesta kaupunkikeskukseksi, jossa on kohtaamispaikkoja paikalliselle yhteisölle, toimistoja yrityksille ja julkisille tahoille sekä hotelli”, toteaa Cityconin kiinteistökehityksestä vastaava johtaja Erik Lennhammar.

Trekantenin ja Askerin keskustan kehityssuunnitelmaan sisältyy hotelli, toimistoja, terveyspalveluja sekä kunnallisia palveluja ja kahviloita sekä ravintoloita. Uusi kaupunkikeskus avautuu ympäröivälle alueelleen, ja sinne tulee uusia viihtyisiä aukioita ja kulkukäytäviä. Trekanten integroidaan aiempaa tiiviimmin lähinaapureina oleviin kunnan kulttuurikeskukseen, julkisen palvelun aukioon ja kirjastoon.

”Olemme kiitollisia prosessin aikana käydystä positiivisesta vuoropuhelusta eri sidosryhmien kanssa, ja toivomme sen jatkuvan tulevaisuudessakin. Olen vakuuttunut siitä, että Trekantenin ja Askerin keskustan hyväksytty asemakaava vahvistaa Askeria kohtaamispaikkana, sillä se on paikallisen yhteisön sydän tuleville sukupolville”, toteaa Cityconin kehitysjohtaja Dag Helge Setekleiv.

Oslon ulkopuolella sijaitseva Asker on yksi Norjan väkirikkaimmista kunnista. Se on Norjan viidenneksi suurin liikenteen solmukohta, jossa on hyvät juna- ja bussiyhteydet. Kasvavalla vaikutusalueella on myös vahva ostovoima. Askerilla on vakaa väestörakenne, ja sen väestömäärän odotetaan kasvavan tulevina vuosina.

”Jatkamme nyt hankkeen seuraavia vaiheita suunnittelemalla yksityiskohtia yhdessä kunnan, Trekantenin naapurikiinteistöjen ja muiden toimijoiden kanssa. Tavoitteemme Trekantenille on edelleen sama – haluamme kehittää siitä seuraavan kestävän kehityksen lippulaivaprojektin”, painottaa Dag Helge Setekleiv.

Kehityshankkeen faktat:

Lisäpinta-ala:

• hotelli: n. 10 000 neliömetriä
  • toimistot/terveysalan palvelut: n. 15 000 neliömetriä
  • myymälät/palvelut/ravintolat: n. 2 000 neliömetriä

Lisätietoja:

Sijoittajasuhteet:

Sakari Järvelä, VP, Corporate Finance and Investor Relations

Puhelin 050 387 8180

sakari.jarvela@citycon.com

Mediayhteydenotot:

Tarja Parkkila, viestintäpäällikkö

Puhelin 040 756 0545

tarja.parkkila@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

Cityconilla on investointitason luottoluokitukset Moody’s:lta (Baa3) ja Standard & Poor’s:lta (BBB-). Cityconin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.citycon.com/fi