Citycon järjestää tänään 3.9.2019 pääomamarkkinapäivän Tukholmassa

CITYCON OYJ   Sijoittajauutinen   3.9. 2019 klo 09:00

Citycon järjestää institutionaalisille sijoittajille, analyytikoille ja medialle suunnatun pääomamarkkinapäivän Tukholmassa tänään 3.9.2019. Päivän tavoitteena on tarjota katsaus yhtiön strategiaan ja esitellä Cityconin nykyisen johdon painopistealueita. Yhtiön taloudelliset tavoitteet säilyvät ennallaan.

Cityconin toimitusjohtaja F. Scott Ball:

“Cityconilla on erinomainen ja vakaa liiketoimintamalli sekä monipuolinen vuokralaiskanta. Keskitymme päivittäistavaroiden ja muiden päivittäisten palveluiden tarjoamiseen, minkä vuoksi olemme vähemmän riippuvaisia muodin toimijoista. Kaikki kauppakeskuksemme ovat saavutettavissa julkisella liikenteellä ja kauppakeskuksissamme käy vuosittain yli 170 miljoona vierailijaa. Tämä kuvastaa hyvin, kuinka tärkeä rooli kauppakeskuksillamme on niiden lähiyhteisöille. Lisäksi 85% vuokrasopimuksistamme on sidottu indeksiin, mikä lisää liiketoimintamallimme vakautta entisestään.

Lyhyellä aikavälillä Cityconin uuden johdon tavoitteena on maksimoida yhtiön nykyisten kohteiden arvo. Uuden organisaatiomme kanssa olemme tehneet konkreettisia toimenpiteitä parantaaksemme kiinteistöomaisuuden hoitamista ja harmonisoidaksemme prosesseja eri toimintamaissamme.

Cityconilla kiinteistöt sijaitsevat Pohjoismaiden tärkeimmissä kaupungeissa, mikä tarjoaa mahdollisuuksia tiivistämiseen ja täydennysrakentamiseen. Pitkällä tähtäimellä tavoitteemme onkin olla monikäyttöisten urbaanien kiinteistöjen omistaja ja kehittäjä. Uuden, vahvistetun kiinteistökehitystiimimme kanssa voimme parhaiten hyödyntää näitä tiivistämismahdollisuuksia eri maissa ja siten tuottaa enemmän arvoa sidosryhmillemme. Meillä on jo nyt jonkin verran asuntoja, mutta meillä on merkittäviä mahdollisuuksia kasvattaa asuntojen ja toimistojen osuutta kiinteistökannassamme.

Cityconilla on vahva ja sitoutunut tiimi. Olen varma, että tämän upean tiimin avulla pystymme maksimoimaan kiinteistöjemme arvon kaikkien sidosryhmiemme hyödyksi.”

Pääomamarkkinapäivän agenda

Esitykset alkavat 3. syyskuuta 2019 klo 13:00 (CEST) ja päättyvät klo 16:30. Tapahtumaa voi seurata suorana osoitteessa https://www.citycon.com/fi/paaomamarkkinapaiva2019. Esitykset ovat saatavilla samalla sivulla noin klo 12:30.

F. Scott Ball, toimitusjohtaja:
Maximizing value

Henrica Ginström, operatiivinen johtaja:
Increased focus on asset management

Eero Sihvonen, talousjohtaja ja varatoimitusjohtaja:
Solid financial base

Erik Lennhammar, kiinteistökehitysjohtaja:
Development update

Lisätietoja:

Mikko Pohjala
Sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja
Puhelin 040 838 07 09
mikko.pohjala@citycon.com

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.

Cityconilla on investointitason luottoluokitukset Moody's:lta (Baa3) ja Standard & Poor's:lta (BBB-). Citycon Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinkiin.

www.citycon.com