• Citycon Oyj/

Citycon kutsuu koolle ylimääräisen yhtiökokouksen päättämään uuden hallituksen jäsenen valinnasta

CITYCON OYJ   Pörssitiedote   17.10.2024 klo 18.00

Citycon Oyj:n (”Citycon” tai ”Yhtiö”) hallitus ehdottaa nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan suosituksesta, että hallituksen jäsenten lukumäärä nostetaan kymmeneen jäseneen ja että Eero Sihvonen valitaan uudeksi hallituksen jäseneksi toimikaudeksi, joka päättyy seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä. Citycon ehdottaa uuden hallituksen jäsenen valintaa 12.11.2024 pidettävälle ylimääräiselle yhtiökokoukselle. Yhtiön hallituksen ehdotus löytyy kokonaisuudessaan viimeistään 21.10.2024 julkaistavasta Cityconin ylimääräisen yhtiökokouksen kutsusta.

Hallitus katsoo, että uudella hallituksen jäsenellä on laaja kokemus rahoituksesta sekä monikäyttöisten pohjoismaisten liikekiinteistöjen kehittämisestä ja hallinnoinnista, mikä edelleen vahvistaisi hallituksen rahoitukseen ja kiinteistösijoittamiseen liittyvää asiantuntemusta. Eero Sihvonen toimi Cityconin talousjohtajana vuosina 2005–2021. Saatavilla olevien tietojen perusteella hallitus on arvioinut ehdokkaan riippumattomuutta ja katsonut, että Eero Sihvonen on riippumaton Yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista mutta ei Yhtiöstä johtuen hänen aiemmasta asemastaan Yhtiön talousjohtajana. Lisätietoa hallitukseen ehdolla olevasta henkilöstä tulee olemaan saatavilla Yhtiön verkkosivuilla citycon.com/fi/ylimaarainenyhtiokokous2024 kokouskutsun julkistamisen jälkeen.

Citycon Oyj

Lisätiedot:
Sakari Järvelä
Talousjohtaja
sakari.jarvela@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,2 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

Cityconilla on investointitason luottoluokitus Standard & Poor’s:lta (BBB-). Cityconin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.citycon.com/fi