Citycon myi kauppakeskus Sampokeskuksen Rovaniemellä

CITYCON OYJ   Sijoittajauutinen   30.11.2018 klo 14.30

Citycon on myynyt Rovaniemellä sijaitsevan kauppakeskus Sampokeskuksen Trevian AIFM:n hallinnoimalle rahastolle. Cityconin saama kokonaiskauppahinta on noin 16 miljoonaa euroa. Kauppahinta on lähellä kohteen viimeisintä IFRS:n mukaista käypää arvoa. Kauppa saatettiin päätökseen 30.11.2018.

”Sampokeskuksen myynti on luontainen askel kiinteistöportfoliomme kehittämisessä ja keskittymisessä suurempiin, urbaaneilla alueilla sijaitseviin päivittäistavaravetoisiin kauppakeskuksiin. Käytämme divestoinnista saadut tuotot taseen vahvistamiseen ja kehitys- sekä laajennushankkeisiimme”, Cityconin kiinteistökehitysjohtaja Tom Lisiecki kertoo.

CITYCON OYJ

Lisätiedot:
Mikko Pohjala
Sjoittajasuhde- ja viestintäjohtaja
Puh.  040 838 07 09
mikko.pohjala@citycon.com

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.

Cityconilla on investointitason luottoluokitukset Moody's:lta (Baa2) ja Standard & Poor's:lta (BBB). Citycon Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinkiin.

www.citycon.com/fi