• Citycon Oyj/

Citycon on saanut onnistuneesti päätökseen transaktion, jonka tuloksena se osti kokonaan omistukseensa Kista Gallerian

CITYCON OYJ Sijoittajauutinen 29.2.2024 klo 16:40

Citycon on saanut onnistuneesti päätökseen transaktion, jonka tuloksena se osti kokonaan omistukseensa Tukholmassa sijaitsevan Kista Gallerian. Citycon on hallinnoinut keskusta vuodesta 2012 ja omistanut keskuksesta 50 %. Transaktion myötä Citycon omistaa keskuksen kokonaisuudessaan. Kista Gallerialla on velkaa noin 2 400 miljoonaa Ruotsin kruunua ja kaupan myötä Citycon otti vastuulleen myyjän osuuden tuosta velasta (noin 1 200 miljoonaa Ruotsin kruunua), ja maksoi kauppahintana noin 2,5 miljoonaa euroa. Uuden lainan lisävakuutena on kaksi Ruotsissa sijaitsevaa keskusta.

”Kista Galleria on 15,5 miljoonalla vuosittaisella kävijällään yksi Ruotsin suurimmista ja vilkkaimmista keskuksista. Lisäksi keskus sijaitsee nopeasti kasvavalla alueella Tukholmassa metron ja linja-autoaseman vieressä, mikä tekee siitä erinomaisen lisän Cityconin portfolioon. Olemme omistaneet ja hallinnoineet keskusta jo usean vuoden ajan, joten tunnemme keskuksen hyvin. Laajan osaamisemme ja keskuksen täyden omistajuuden myötä uskomme, että voimme tuottaa lisäarvoa osakkeenomistajillemme”, sanoo Cityconin toimitusjohtaja F. Scott Ball.

CITYCON OYJ

Lisätiedot:
Sakari Järvelä
Talousjohtaja
Puh. +358 50 387 8180

sakari.jarvela@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,0 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

Cityconilla on investointitason luottoluokitus Standard & Poor’s:lta (BBB-). Cityconin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.citycon.com/fi