• Citycon Oyj/

Citycon osti takaisin joukkovelkakirjalainojaan 34 miljoonalla eurolla – joukkovelkakirjalainoja ostettu takaisin yhteensä 59 miljoonalla eurolla vuoden 2022 aikana

CITYCON OYJ   Sijoittajauutinen   30.6.2022 klo 18:30

Citycon jatkaa strategista pääomanallokointiohjelmaansa ja osti takaisin noin 25 miljoonalla eurolla vuonna 2024 erääntyvää joukkovelkakirjalainaansa sekä noin 9 miljoonalla eurolla vuonna 2027 erääntyvää joukkovelkakirjalainaansa. Citycon on vuoden 2022 aikana ostanut takaisin joukkovelkakirjalainojaan yhteensä noin 59 miljoonalla eurolla, kun huomioon otetaan aiemmin julkaistut, vuoden ensimmäisellä vuosineljänneksellä toteutetut 25 miljoonan euron takaisinostot.

”Velkakirjalainojemme takaisinostot pienentävät korkokulujamme, edelleen vahvistavat luottoprofiiliamme, pienentävät jälleenrahoitusriskiämme sekä tasapainottavat velkojemme maturiteettiprofiilia. Lisäksi takaisinostot tarjoavat erinomaista riskisuhteutettua tuottoa varoille, jotka saimme alkuvuodesta kahden keskuksen myynnistä Norjassa”, toteaa Cityconin talousjohtaja Bret McLeod.

CITYCON OYJ

Lisätiedot:
Sakari Järvelä
Vice President, Corporate Finance and Investor Relations
sakari.jarvela@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

Cityconilla on investointitason luottoluokitukset Moody’s:lta (Baa3) ja Standard & Poor’s:lta (BBB-). Citycon Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinkiin.

www.citycon.com