• Citycon Oyj/

Citycon Oyj:n omien osakkeiden luovutus kannustinjärjestelmäpalkkioiden ja erokorvauksien maksamiseksi

CITYCON OYJ   Pörssitiedote   8.5.2019 klo 13.30

Citycon Oyj on 8.5.2019 luovuttanut suunnatulla osakeannilla yhteensä 60 702 yhtiön hallussa olevaa omaa osaketta vastikkeetta kannustinjärjestelmäpalkkioiden ja erokorvauksien maksamiseksi.

Ehdollisen osakepalkkiojärjestelmän 2018-2020 perusteella ansaittujen palkkioiden maksamiseksi yhteensä 15 702 osaketta luovutettiin kahdelle henkilölle kannustinjärjestelmän ehtojen mukaisesti. Sitouttavan osakepalkkiojärjestelmän 2018–2020:n perusteella ansaittujen palkkioiden maksamiseksi yhteensä 20 000 osaketta luovutettiin kolmelle henkilölle kannustinjärjestelmän ehtojen mukaisesti. Lisäksi erokorvauksena luovutettiin yhteensä 25 000 osaketta kahdelle henkilölle.

Citycon Oyj:n hallitus päätti 16.4.2019 yhteensä enintään 171 300 yhtiön oman osakkeen ostamisesta ja luovuttamisesta useassa erässä vuosina 2019–2021 yhtiön osakepohjaisista kannustinjärjestelmistä ansaittujen palkkioiden sekä sovittujen erokorvausten maksamiseksi.

Osakkeiden luovuttaminen perustuu Citycon Oyj:n yhtiökokouksen 13.3.2019 hallitukselle antamaan valtuutukseen. Osakkeiden luovutus ja rekisteröinti vastaanottajan arvo-osuustilille tapahtui 8.5.2019, minkä jälkeen osakkeet oikeuttavat haltijansa osinkoon ja muihin osakkeenomistajan oikeuksiin.

Lisätietoja koskien Citycon Oyj:n ehdollista osakepalkkiojärjestelmää 2018–2020 ja sitouttavaa osakepalkkiojärjestelmää 2018–2020 löytyy yhtiön palkka- ja palkkioselvityksistä.

Luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa ei ole omia osakkeita.

Espoo, 8.5.2019

CITYCON OYJ

Lisätiedot:
Mikko Pohjala
Sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja
+358 40 838 07 09
mikko.pohjala@citycon.com

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.

Cityconilla on investointitason luottoluokitukset Moody's:lta (Baa3) ja Standard & Poor's:lta (BBB-). Citycon Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinkiin.

www.citycon.com/fi