Citycon Oyj:n ylimääräisen yhtiökokouksen päätökset

CITYCON OYJ   Pörssitiedote   18.6.2024 klo 11:50

Citycon Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous pidettiin tänään 18.6.2024. Yhtiökokous pidettiin ilman kokouspaikkaa reaaliaikaisen etäyhteyden välityksellä yhtiön yhtiöjärjestyksen 11 §:n ja osakeyhtiölain 5 luvun 16 §:n 3 momentin mukaisena etäkokouksena.

Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että varsinaisessa yhtiökokouksessa 2024 päätettyjen hallituksen jäsenten ja hallituksen valiokuntien puheenjohtajien vuosipalkkioiden nettomäärä verojen ja maksujen vähentämisen jälkeen maksetaan Citycon Oyj:n osakkeina, jotka ovat joko uusia osakkeita tai Yhtiön hallussa olevia omia osakkeita.

Selvyyden vuoksi todetaan, että varsinaisessa yhtiökokouksessa 2024 päätettyjen hallituksen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajien, hallituksen valiokuntien puheenjohtajien sekä hallituksen muiden varsinaisten jäsenten vuosipalkkioiden ja kokouspalkkioiden määrä pysyy ennallaan. Palkkio-osakkeet luovutetaan kaksi kertaa vuodessa kahdessa yhtä suuressa erässä. Mikäli osaa vuosipalkkiosta ei voida maksaa osakkeina oikeudellisista tai muista lainsäädännöllisistä rajoituksista johtuen tai muusta Yhtiöstä tai hallituksen jäsenestä johtuvasta syystä, kyseinen osa vuosipalkkiosta maksetaan kokonaisuudessaan rahana.

CITYCON OYJ

Lisätiedot:
Sakari Järvelä
Talousjohtaja

sakari.jarvela@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,1 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

Cityconilla on investointitason luottoluokitus Standard & Poor’s:lta (BBB-). Cityconin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.citycon.com/fi