• Citycon Oyj/

Citycon Oyj on saanut päätökseen omien osakkeiden hankinnan omien osakkeiden takaisinosto-ohjelmalla

CITYCON OYJ   Pörssitiedote   10.1.2022 klo 16.20

Citycon Oyj (”Citycon” tai ”Yhtiö”) on saanut päätökseen omien osakkeiden takaisinosto-ohjelman ja Yhtiön omien osakkeiden (ISIN-koodi FI4000369947) hankinnan, joka alkoi 20.12.2021 ja päättyi 10.1.2022. Tämän ajanjakson aikana hankittiin yhteensä 500 000 omaa osaketta keskihintaan noin 6,97 euroa osakkeelta. Hankintaan käytettiin yhteensä noin 3,49 miljoonaa euroa. Osakkeet hankittiin Nasdaq Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan. Omat osakkeet hankittiin varsinaisen yhtiökokouksen 22.3.2021 hallitukselle antaman valtuutuksen nojalla. Osakkeet hankittiin välttämättömyyshyödykkeisiin keskittyvän kauppakeskus Columbuksen divestoinnista saatujen ylimääräisten varojen jakamiseksi Cityconin osakkeenomistajille ja käytettäväksi osana Cityconin osakepohjaisia kannustinjärjestelmiä.

Hankinnan jälkeen Cityconilla on yhteensä 489 585 Yhtiön omaa osaketta, jotka vastaavat noin 0,29 prosenttia Cityconin osakkeiden tämänhetkisestä kokonaismäärästä. Tällä hetkellä Cityconin osakkeiden ja äänten kokonaismäärä on 168 498 525.

Yhtiön hallituksen 17.12.2021 tekemän päätöksen mukaisesti 10 415 hankittua osaketta pidetään Yhtiöllä ja maksetaan avainhenkilöille Yhtiön osakepohjaisten kannustinjärjestelmien mukaisesti ja loput hankituista osakkeista, eli 489 585 Cityconin osaketta, mitätöidään.

Yhtiö on 4.1.2022 tiedotetun mukaisesti luovuttanut suunnatulla osakeannilla yhteensä 10 415 Yhtiön hallussa olevaa omaa osaketta vastikkeetta neljälle avainhenkilölle Yhtiön kannustinjärjestelmäpalkkioiden maksamiseksi.

Hankittujen 489 585 osakkeen mitätöinti odotetaan rekisteröitävän Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin arviolta 13.1.2022. Osakkeiden mitätöinti ei vaikuta Cityconin osakepääomaan.

Osakkeiden mitätöinnin jälkeen Cityconin osakkeiden uusi kokonaismäärä on yhteensä 168 008 940 kappaletta ja niihin liittyvä kokonaisäänimäärä yhteensä 168 008 940 ääntä.

Takaisinosto-ohjelman päättymisen jälkeen Citycon on varsinaisen yhtiökokouksen 22.3.2021 antaman valtuutuksen nojalla hankkinut yhteensä 10 000 000 osaketta, ja hallitus on käyttänyt täysimääräisesti mainitun varsinaisen yhtiökokouksen hallitukselle antaman valtuutuksen omien osakkeiden hankkimisesta.

CITYCON OYJ

Lisätiedot:
Laura Jauhiainen
Strategia- ja sijoittajasuhdejohtaja
laura.jauhiainen@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

Cityconilla on investointitason luottoluokitukset Moody's:lta (Baa3), Fitch (BBB-) ja Standard & Poor's:lta (BBB-). Cityconin osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.citycon.com/fi