Citycon Oyj päätti suunnatusta maksuttomasta osakeannista hallituspalkkioiden maksamiseksi

CITYCON OYJ     Pörssitiedote     17.7.2024 klo 19:15

Citycon Oyj:n varsinainen yhtiökokous 19.3.2024 päätti Citycon Oyj:n hallituksen jäsenten palkkioista. Yhtiön ylimääräinen yhtiökokous 18.6.2024 päätti, että varsinaisessa yhtiökokouksessa päätettyjen hallituksen jäsenten ja hallituksen valiokuntien puheenjohtajien vuosipalkkioiden nettomäärä verojen ja maksujen vähentämisen jälkeen maksetaan kahdessa samansuuruisessa erässä Citycon Oyj:n uusina tai Yhtiön hallussa olevilla omilla osakkeilla.

Citycon Oyj:n hallitus päätti suunnatusta maksuttomasta osakeannista Yhtiön varsinaisen yhtiökokouksen 19.3.2024 antaman valtuutuksen nojalla varsinaisen yhtiökokouksen 19.3.2024 ja ylimääräisen yhtiökokouksen 18.6.2024 tekemien päätösten toimeenpanemiseksi. Suunnattu osakeanti koskee vuosipalkkion ensimmäisen erän maksamista.

Osakeannissa annetaan, osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen, vastikkeetta yhteensä enintään 67 636 Yhtiön uutta osaketta yhtiön hallituksen jäsenille. Osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poikkeamiselle on Yhtiön kannalta erityisen painava taloudellinen syy, sillä osakkeet annetaan osana hallituksen jäsenten palkitsemista.

Yhtiön varsinainen yhtiökokous 19.3.2024 päätti, että hallituksen puheenjohtajalle maksetaan 160 000 euron, hallituksen varapuheenjohtajille 70 000 euron ja hallituksen jäsenille 50 000 euron vuosipalkkio. Hallituksen valiokuntien puheenjohtajille maksetaan lisäksi 5 000 euron vuosittainen lisäpalkkio. Vuosipalkkioiden nettomäärä verojen ja maksujen vähentämisen jälkeen maksetaan Citycon Oyj:n osakkeina.

Hallituksen jäsenille suunnattavat osakemäärät on laskettu konvertoimalla puolet hallituksen jäsenen vuosipalkkiosta ja hallituksen valiokuntien puheenjohtajien lisäpalkkiosta osakkeiksi ja käteisosuudeksi Yhtiön osakkeen vaihdolla painotetulla keskikurssilla Nasdaq Helsinki Oy:ssä ajanjaksolla 27.6.2024 – 11.7.2024. Rahana maksettavalla osuudella on tarkoitus kattaa hallituksen jäsenen palkkiosta tehtävä ennakonpidätys.

Uudet osakkeet merkitään kaupparekisteriin arviolta 30.7.2024 ja haetaan julkisen kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:hyn arviolta 31.7.2024. Uusien osakkeiden kaupparekisteriin merkitsemisen jälkeen Yhtiön osakkeiden lukumäärä on yhteensä 184 151 840 osaketta.

Vuosipalkkioiden toinen erä tullaan maksamaan hallituksen jäsenille joulukuussa.

CITYCON OYJ

Lisätietoja:
Sakari Järvelä
Talousjohtaja
sakari.jarvela@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,2 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

Cityconilla on investointitason luottoluokitus Standard & Poor’s:lta (BBB-). Cityconin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.citycon.com/fi