Citycon ulkoistaa pohjoismaiseen talous- ja vuokrahallintoon liittyvät toiminnot

CITYCON OYJ Lehdistötiedote 13.5.2024 klo 10.00

Citycon ulkoistaa talous- ja vuokrahallintoon liittyviä toimintojaan parantaakseen toimintansa skaalautuvuutta ja joustavuutta liiketoiminnan muuttuvien vaatimusten mukaisesti. Ulkoistuskumppaniksi on valittu Staria, joka tarjoaa kansainvälisiä taloushallinnon palveluita yli 40 maassa.

Tehtävällä ulkoistuksella Citycon pyrkii sopeuttamaan talousorganisaationsa kokoa ja valmiuksia yhtiön tulevaan kehitykseen ja varmistamaan, että näin pystytään mukautumaan joustavasti liiketoiminnan muuttuviin tarpeisiin. Ulkoistamisen piiriin kuuluu talous- ja vuokrahallintotiimien työntekijöitä Suomesta, Ruotsista, Norjasta ja Virosta. Ulkoistus tulee tapahtumaan kolmannella kvartaalilla 2024.

Cityconin ulkoistamiskumppaniksi valitsema toimija on Staria, kansainvälisiä talouspalveluita, ERP-konsultointipalveluita ja BI & Planning -ratkaisuja yli 40 maassa tarjoava suomalainen yritys. Staria toimii kaikissa maissa, joissa työskentelee ulkoistuksen piirissä olevia työntekijöitä.

”Haluamme jatkossakin hyötyä paikallisesta asiantuntemuksesta toimintamaissamme, ja olemme varmoja, että olemme löytäneet ihanteellisen kumppanin ylläpitämään ja parantamaan taloushallinnon osaamistamme ja samalla varmistamaan saumattoman yhteistyön Cityconin oman organisaation kanssa. Olemme vakuuttuneita siitä, että Staria on meille paras kumppani ja mahdollistaa skaalautuvuuden kehittyvien liiketoimintatarpeidemme mukaan”, Cityconin talousjohtaja Sakari Järvelä toteaa.

”Toivotamme Cityconin arvostetun tiimin tervetulleeksi joukkoomme kasvattamaan osaajakuntaamme taitavilla ammattilaisilla Pohjoismaista. Odotamme innolla, että voimme tarjota uusille kollegoillemme loistavan kasvupaikan alan ytimessä ja jatkossa vahvan kumppanuuden Cityconin kanssa”, toteaa Sanni Koskela, Starian Chief People & Culture Officer.

”Olemme iloisia voidessamme tehdä yhteistyötä Cityconin kanssa ja saadessamme heidän tiiminsä Starian perheeseen. Tämä on tärkeää virstanpylväs matkallamme kansainväliseen kasvuun. Odotan kiinnostuksella yhteistyötämme”, Starian toimitusjohtaja Artti Auramaa sanoo.

Ulkoistuksella ei ole olennaista vaikutusta Cityconin taloudelliseen tulokseen vuonna 2024.

Lisätietoja:
Sakari Järvelä

talousjohtaja, Citycon
Puhelin 050 387 818
sakari.jarvela@citycon.com

Sanni Koskela
Chief People and Culture Officer, Staria
sanni.koskela@staria.com

Citycon on johtava monikäyttöisten, välttämättömyyshyödykkeisiin keskittyvien keskusten omistaja ja kehittäjä Pohjoismaissa ja Baltiassa. Hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,0 miljardia euroa. Suomen, Ruotsin, Norjan, Tanskan ja Viron suurimmissa kaupungeissa sijaitsevista keskuksistamme on suora yhteys julkiseen liikenteeseen. Kehitämme ainutlaatuisia kohteita, joista luomme kestäviä yhteisöjä ja eläväisiä kaupunkeja. Vähittäis- ja päivittäistavarakauppaan, terveydenhuoltoon ja julkisiin palveluihin sekä toimisto- ja asuintiloihin keskittyvät keskuksemme palvelevat miljoonia asiakkaita vuosittain.

Cityconilla on investointitason luottoluokitus Standard & Poor’s:lta (BBB-). Cityconin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä (ticker: CTY1S.HE).

www.citycon.com/fi