• Citycon Oyj/

Cityconin kauppakeskuksissa nähtävissä positiivista kehitystä kävijämäärissä ja keskimääräisissä ostosmäärissä

CITYCON OYJ   Lehdistötiedote    1.6.2020

Koronavirustilanteen parantuessa ja rajoitusten hellittäessä kaikilla Cityconin markkina-alueilla, kaikki Cityconin kauppakeskukset ovat auki ja tällä hetkellä noin 92 % kauppakeskuksien myymälöistä on avoinna. Kokonaisuudessaan Cityconin kauppakeskusten kävijämäärät ovat nyt noin 82 % viimevuotisista määristä.

”Kuluttajat ovat selvästi palaamassa takaisin kauppakeskuksiimme. Kävijämäärät ovat palaamassa normaalille tasolle ja samalla kuluttajat käyttävät kauppakeskuksissa käydessään selvästi enemmän rahaa. Huhtikuussa kauppakeskusasiakkaiden keskimääräinen yhdellä käyntikerralla käytetty kulutus kasvoi noin 37 % verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon. Positiivisen kehityksen myötä, keskitymme edelleen asiakkaiden, vuokralaisten ja työntekijöiden turvallisuuden varmistamiseen. Olemme ottaneet käyttöön päivitetyt koronavirusta koskevat turvallisuustoimet”, toteaa Cityconin toimitusjohtaja F. Scott Ball.

Lisätietoja:
Sanna Yliniemi
Kauppakeskustoiminnoista vastaava johtaja
sanna.yliniemi@citycon.com

Laura Jauhiainen
Sijoittajasuhdejohtaja
Puh. 040 823 9497
laura.jauhiainen@citycon.com

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 4,4 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.

www.citycon.com/fi