• Citycon Oyj/

Cityconin viiden miljoonan euron säästöohjelma tähtää tehokkuuden ja kannattavuuden parantamiseen

CITYCON  OYJ    Sijoittajauutinen   23.5.2016 klo 12:10

Norjan liiketoimintojen (aiemmin Sektor) hankinnan ja integroinnin seurauksena Citycon käynnistää toimintojen uudelleenjärjestely- ja konserninlaajuisen kustannussäästöohjelman. Sen tavoitteena on synergioiden lisääminen ja organisaation tehokkuuden parantaminen.

Ohjelman tarkoituksena on vähentää rakenteellisesti liiketoiminnan ja hallinnon kuluja sekä luoda näin yhtiölle mahdollisuuksia kasvaa edelleen. Kokonaistavoitteena ovat noin viiden miljoonan euron kustannussäästöt. Tästä noin kaksi miljoonaa muodostuu hallinnollisista kuluista ja loput liiketoiminnan kuluista. Kustannussäästöt arvioidaan saavutettavan vuonna 2017. Tavoitellut säästöt tulevat lisänä noin 1,5 miljoonan euron hallinnon kulujen säästöille, jotka ovat jo toteutuneet Norjassa.

Ohjelmaan sisältyy Norjan liiketoimintojen ja eräiden konsernin keskitettyjen toimintojen uudelleenorganisointi. Yhtiön tämänhetkinen arvio on, että ohjelma saattaa johtaa enintään 30 työntekijän vähennykseen.

Helsinki 23.5.2016

CITYCON OYJ

Lisätiedot:

Marcel Kokkeel, toimitusjohtaja
Puhelin 020 766 4521 tai 040 154 6760
marcel.kokkeel@citycon.com

Eero Sihvonen, varatoimitus- ja talousjohtaja
Puhelin 020 766 4459 tai 050 557 9137
eero.sihvonen@citycon.com

Citycon Oyj (Nasdaq Helsinki: CTY1S) on päivittäistavaravetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä lähes 5 miljardia euroa ja sen osakkeiden markkina-arvo on noin 2 miljardia euroa. Lisätietoa Cityconista: www.citycon.fi