ICSC valitsi Ison Omenan parhaaksi isoksi kauppakeskushankkeeksi Euroopassa

CITYCON OYJ      Lehdistötiedote     11.4.2019

Kansainvälinen kauppakeskusyhdistys ICSC valitsi vuosittaisessa kilpailussaan Cityconin omistaman kauppakeskus Ison Omenan voittajaksi erittäin isojen kauppakeskusten laajennushankkeiden kilpailusarjassa. Muut tämän kategorian finalistit olivat Turkin Adanassa sijaitseva M1 Adana ja Iso-Britannian Sheffieldissä sijaitseva Meadowhall.

ICSC:n kilpailu on järjestetty vuodesta 1977 saakka ja Iso Omena on ensimmäinen suomalainen kauppakeskus, joka on voittanut kilpailun.

Kilpailusarjan voiton lisäksi ICSC myönsi Isolle Omenalle erillisen ReSource award -tunnustuspalkinnon. Sen perusteena on Isoa Omenan ja sen omistavan Cityconin pitkäaikainen sitoutuminen vastuullisuuteen kauppakeskuksen kehittämisessä.

Ainutlaatuinen kauppakeskuskonsepti

Ison Omenan laajennushanke valmistui kokonaisuudessaan keväällä 2017. Siellä on nyt vuokrattavaa pinta-alaa yli 100 000 neliömetriä, josta liiketilan osuus on 85 000 neliömetriä. Isosta Omenasta löytyy yli 200 erilaista liikettä ja palvelua, ja se sijoittuu Suomen suurimpien kauppakeskusten joukkoon.

Ison Omenan ankkurivuokralaisina ovat vahvojen erikoiskaupan brändien lisäksi erinomaiset päivittäistavarakaupat, monipuolinen ravintolamaailma M.E.E.T, erilaisia julkisia palveluita yhdistävä Espoon kaupungin palvelutori, elokuvateatteri ja Duudsonit Activity Park.

Kauppakeskuksen yhteydessä sijaitsee vilkas Matinkylän metroasema ja liityntäliikenteen bussiterminaali. Viime vuonna Isossa Omenassa kävi 20 miljoonaa asiakasta. Kauppakeskuksen liiketilat ovat käytännössä kokonaan vuokratut.

”Iso Omena on Cityconin suurin kauppakeskus ja portfoliomme kruununjalokivi. Se edustaa näkemystämme siitä, mikä on menestyvän kauppakeskuksen konsepti 2020-luvulla. On mahtavaa, että myös ICSC noteerasi tämän ja palkitsi Ison Omenan voittajaksi kansainvälisessä kilpailussaan”, toteaa Sanna Yliniemi, Cityconin liiketoiminnan kehittämisestä vastaava johtaja.

Lisätiedot:

Sanna Yliniemi, liiketoiminnan kehittämisestä vastaava johtaja
sanna.yliniemi@citycon.com

Helsinki 11.4.2019

CITYCON OYJ

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.

Cityconilla on investointitason luottoluokitukset Moody's:lta (Baa2) ja Standard & Poor's:lta (BBB-). Citycon Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinkiin.