Isolle Omenalle NCSC:n Vuoden pohjoismainen kauppakeskus -palkinto

CITYCON OYJ      4.6.2019

Pohjoismainen kauppakeskusyhdistys NCSC (Nordic Council of Shopping Centers) on palkinnut Cityconin omistaman kauppakeskus Ison Omenan vuoden parhaana pohjoismaisena kauppakeskuksena.

NCSC:n Pohjoismaiden paras kauppakeskus -palkinto on vuotuinen tunnustus. Se myönnetään osoituksena poikkeuksellista ja innoittavasta toiminnasta, joka voi olla roolimallina koko kauppakeskustoimialalle. Palkinto jaettiin NCSC:n vuosittaisessa gaalassa, joka järjestettiin tänä vuonna Tukholmassa.

“Pohjoismaiden paras kauppakeskus -kilpailun voittajassa näkyy kaikki se, mikä tulevaisuuteen suuntautuvassa ja nykyaikaisessa kauppakeskuksessa pitää olla. Kaupan toimialan muutokset ja isot trendit on otettu huomioon ja tarjonta on mukautettu vastaamaan tähän muutokseen sekä kasvavien toimialojen tarpeisiin. Tulevaisuus ja kehittäminen ovat osa keskuksen strategiaa”, toteaa kilpailun jury.

Palkinto on jo kolmas tärkeä tunnustus Isolle Omenalle. Viime vuonna NCSC palkitsi Ison Omenan vuoden 2018 suomalaisena kauppakeskuksena. Aiemmin tänä keväänä Kansainvälinen kauppakeskusyhdistys ICSC (International Council of Shopping Centres) valitsi Ison Omenan laajennushankkeen parhaaksi isoksi kauppakeskushankkeeksi Euroopassa.

Yksi Suomen isoimmista kauppakeskuksista

Suomen suurimpien kauppakeskuksen joukkoon lukeutuvassa Isossa Omenassa on yli 200 erilaista liikettä ja palvelua. Ison Omenan mittava kehitys- ja laajennushanke valmistui 2017. Siellä on nyt vuokrattavaa pinta-alaa yli 100 000 neliömetriä, josta liiketilan osuus on 85 000 neliömetriä.

Ankkurivuokralaisia ovat vahvojen erikoiskaupan brändien lisäksi monipuoliset päivittäistavarakaupat, ravintolamaailma M.E.E.T, erilaisia julkisia palveluita yhdistävä Espoon kaupungin palvelutori sekä laaja viihdetarjonta.

Kauppakeskuksen yhteydessä sijaitsee vilkas Matinkylän metroasema ja liityntäliikenteen bussiterminaali. Viime vuonna Isossa Omenassa kävi 20 miljoonaa asiakasta. Kauppakeskuksen liiketilat ovat lähes kokonaan vuokratut.

Lisätietoja:

Mari Laaksonen, liiketoimintajohtaja
mari.laaksonen@citycon.com

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.

www.citycon.com/fi