Ison Omena siirtyy puomittomaan pysäköintiin

CITYCON OYJ        1.4.2019

Kauppakeskus Ison Omenan pysäköinti uudistuu keskiviikosta 3.4. alkaen. Parkkihallin kaikilta sisään- ja uloskäynneiltä poistetaan puomit eli jatkossa omalla autolla saapuvat asiakkaat voivat ajaa entistäkin helpommin kauppakeskuksen pysäköintihalliin.

”Olemme kuunnelleet tässä meille tullutta asiakaspalautetta ja toki myös itse tutkineet pysäköintihallin toimivuutta Ison Omenan laajennusosan avaamisen jälkeen. Uskomme, että puomittomuus sujuvoittaa entisestään hallin käyttöä ja siten asiointia Isossa Omenassa”, Cityconin keskuspäällikkö Siim Rosenthal sanoo.

Myös liityntäpysäköintihalliin voi ajaa jatkossa suoraan ilman puomeja. Liityntäpysäköijät ajavat ensin autonsa parkkiruutuun liityntäpysäköintitasolle. Sen jälkeen he tunnistautuvat HSL:n matkakortilla ja näppäilemällä autonsa rekisteritunnuksen lukijalaitteeseen, joka löytyy P3A -liityntäpysäköintitasolla sijaitsevan maksuautomaatin vierestä.

2+2 ilmaisen tunnin etu säilyy – uusia maksutapoja käyttöön

Kaikki hallin asiakkaat saavat edelleen pysäköidä siellä kaksi tuntia ilman maksua. Tämän lisäksi Ison Omenan mobiiliapplikaation avulla rekisteröityneet kanta-asiakkaat saavat myös jatkossa kaksi lisätuntia ilmaista pysäköintiaikaa aivan kuten tähänkin asti. Uusi pysäköintijärjestelmä päivittyy automaattisesti Ison Omenan mobiiliapplikaatioon eli kanta-asiakkaiden ei tarvitse tehdä itse mitään muutoksia.

Pysäköintiuudistuksen yhteydessä myös maksutavat monipuolistuvat. Asiakas voi maksaa ilmaisen parkkiajan ylittävästä pysäköinnistä maksuautomaatilla kauppakeskuksesta lähtiessään samalla tavalla kuin aiemmin. Mutta sen lisäksi asiakkaat voivat ottaa käyttöön Taskuparkki-verkkosovelluksen tai puhelimeen ladattavan Taskuparkki-applikaation. Siihen liitetään maksukortti, jolta ilmaisen ajan ylittävä pysäköintimaksu veloitetaan suoraan. Kolmas vaihtoehto on maksaa pysäköinnistä laskulla, joka lähetetään kotiin silloin, kun auton omistaja tai haltija ei ole valinnut ennen ulosajoa muita maksutapoja. Tässä maksutavassa pysäköintimaksuun lisätään viiden euron laskutuslisä, jolla katetaan laskuttamisen hallinnolliset kustannukset.

”Iso Omena on Suomessa ensimmäinen kauppakeskus, jonka pysäköintihallissa otetaan käyttöön puomiton, kanta-asiakasohjelmaan yhdistetty järjestelmä. Kameratunnistukseen perustuva puomiton pysäköintijärjestelmä on asiakasystävällinen ja nykyaikainen tapa järjestää suurien asiakasmäärien pysäköinti kauppakeskuksessa. Järjestelmä on joustava ja huomioi eri käyttäjäryhmien tarpeet ja asiakasedut. Q-Park Easy soveltuu erityisesti pysäköintikohteisiin, joissa tarjotaan asiakkaille ilmaista pysäköintiaikaa ja erilaisia lisäetuuksia. Näitä pystytään hallinnoimaan ja muuttamaan helposti järjestelmästä käsin”, Q-Park Finland Oy:n myynti- ja markkinointipäällikkö Marek Darkowski sanoo.

Tietoa pysäköintiuudistuksesta ja maksutapojen monipuolistumisesta löytyy useista kauppakeskuksen omista viestintäkanavista ja pysäköintihallin maksuautomaattien yhteydestä. Ensimmäisten viikkojen ajan hallissa on myös paikan päällä henkilökuntaa neuvomassa asiakkaita.

Lisätietoja:

Siim Rosenthal, keskuspäällikkö
Puhelin 040 643 2454
siim.rosenthal@citycon.com

Marek Darkowski, myynti- ja markkinointipäällikkö, Q-Park Finland Oy
Puhelin 020 781 2418
marek.darkowski@q-park.fi

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.

www.citycon.com/fi