Ison Omenan myynti jatkoi vahvaa kasvuaan – viimeinen vuosipuolisko kaikkien aikojen paras

Citycon Oyj Tiedote 23.2.2022

Viime vuosi sujui Isossa Omenassa vahvan kasvun merkeissä – vuoden 2021 myynti nousi yli 377 miljoonaan euroon ja myynti sekä keskiostokset kasvoivat 10 prosenttia. Viimeisellä vuosipuoliskolla myynnissä ylitettiin jo pandemiaa edeltävä taso. Iso Omena on Suomen toiseksi suurin kauppakeskus myynnillä mitattuna.

Ison Omenan kokonaismyynti vuonna 2021 nousi 377,1 miljoonan euroon. Edellisestä vuodesta myynti kasvoi 10 prosenttia. Ison Omenan kävijämäärä säilyi ennallaan ja keskiostokset jatkoivat kasvuaan 10 prosentilla. Etenkin viime vuoden jälkimmäinen vuosipuolikas oli myynnin osalta kaikkien aikojen paras, ja myynti kasvoi parilla prosentilla pandemiaa edeltävään vuoteen (2019) verrattuna.

”Isossa Omenassa myynti on jo kaikkien aikojen parhaan vuoden, eli vuoden 2019 tasolla. Erityisen ilahduttavaa on nähdä keskiostosten yli 30 prosentin kasvu verrattuna pandemiaa edeltävään aikaan. Koronapandemia vaikutti kävijämääriin vielä viime vuona, mutta keskiostosten nousu siivitti Ison Omenan kokonaismyynnin vahvaan kasvuun”, toteaa keskuspäällikkö Mika Mustasilta.

Ison Omenan vetovoima näkyy selvästi vuokrauksessa, ja liiketilat on käytännössä täyteen vuokrattu. Vuoden 2021 aikana Isossa Omenassa avattiin lukuisia uusia liikkeitä ja ravintoloita, kuten Gant, Normal, Sushibar+Wine, Factory ja KFC. Myös K-Citymarketin ja Prisman kanssa solmittiin pitkät jatkosopimukset, ja vuoden alussa julkistettiin New Yorkerin 1600 neliön myymälän avaaminen Isoon Omenaan.

”Olemme yltäneet Isossa Omenassa loistaviin tuloksiin ja kyenneet haastavista ajoista huolimatta kehittämään ja uudistamaan Ison Omenan tarjontaa, mikä näkyy vahvana myynnin kasvuna – iso kiitos siitä vuokralaisillemme, yhteistyökumppaneillemme sekä työntekijöillemme. Viime vuoden lukumme kertovat paitsi Ison Omenan tarjonnan monipuolisuudesta ja vahvuudesta myös strategiamme toimivuudesta”, painottaa Mika Mustasilta.

Lisätietoja:

Mika Mustasilta

Keskuspäällikkö

Puhelin 0207 664 464

mika.mustasilta@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

www.citycon.com/fi