Isossa Omenassa vahvaa kasvun aikaa – liiketilat käytännössä täynnä

Citycon Oyj Tiedote 28.9.2022

Isossa Omenassa kuluva vuosi on ollut vahvaa kasvun aikaa. Keskuksen kävijämäärä on noussut ja vuokralaismyynti kasvanut jopa verrattuna pandemiaa edeltäneeseen ennätysvuoteen. Myös keskuksen vuokrausaste on erinomainen, lähes 100 prosenttia. Vuoden aikana Isossa Omenassa on avattu lukuisia uusia liikkeitä ja ravintoloita, ja lisää on luvassa.

Ison Omenan hyvin sujunut alkuvuosi näkyy huimasti nousseissa kävijämäärissä sekä vuokralaismyynnissä. Keskuksen kävijämäärä on kasvanut viime vuodesta peräti 20 prosentilla ja vuokralaismyynti on jo ylittänyt pandemiaa edeltävän tason. Vuoden aikana myös Ison Omenan tarjonta on kasvanut ja monipuolistunut, ja keskuksen vuokrausaste lähenee 100 prosenttia.

Vuoden 2022 aikana Isossa Omenassa on avattu lukuisia liikkeitä ja ravintoloita, kuten New Yorker, Voglia, Papu Design, Blaa, Natural, Mindeco, Burger Dojo sekä Spice Ice. Syksyn aikana ovensa avaavat vielä Oma Säästöpankki sekä Suomen Seniorihoiva. Ensi vuoden helmikuussa Fida avaa Isossa Omenassa second hand -myymälän, joka poikkeaa yleisilmeeltään ja konseptiltaan ketjun aiemmista myymälöistä. Myymälän valikoimaan kuuluu muiden Fida-myymälöiden tavoin laajasti eri tuoteryhmiä, keskeisimpänä vaatteet sekä kodin pientavara.

Myös Ison Omenan ravintolatarjonta kasvaa syksyn aikana kahdella uudella tulokkaalla. Helsingin ensimmäinen kokonaan poke-kulhoille omistettu ravintola Eat Poke Helsinki avataan Ison Omenan M.E.E.T-ravintolamaailmaan, johon sijoittuu myös modernia laatukebabia tarjoava Döner Harju. Kyseessä on ketjun ensimmäinen ravintola Espoossa. Lisäksi Jungle Juice Bar avaa Isoon Omenaan toisen myyntipisteen.

”Ison Omenan liike- ja ravintolatilat ovat tällä hetkellä käytännössä täynnä. Lukuisat uudet vuokralaiset ovat osoitus keskuksen vetovoimaisuudesta. Olemme iloisia voidessamme palvella asiakkaitamme näin monipuolisella ja ylivoimaisella tarjonnalla”, toteaa keskuspäällikkö Mika Mustasilta.

Lisätietoja:

Mika Mustasilta

Keskuspäällikkö

Puhelin 0207 664 464

mika.mustasilta@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

Cityconilla on investointitason luottoluokitukset Moody’s:lta (Baa3) ja Standard & Poor’s:lta (BBB-). Cityconin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.citycon.com/fi