Kauppakeskus Oasen Bergenissä muuntuu moderniksi kaupunkikeskukseksi

CITYCON OYJ   Lehdistötiedote 15.11.2021

Citycon on kehittämässä Bergenin Oasenista nykyaikaista monikäyttökeskusta, jossa on asuntoja, toimistoja, julkisia terveyspalveluita sekä liikkeitä. Citycon kehittää Oasenia yhteistyössä Bergenin kunnan kanssa, ja nyt kaavoitussuunnitelma on valmis ja siirtyy seuraavaksi poliittiseen käsittelyyn.

Cityconin ja Bergenin kunnan yhteisenä tavoitteena on luoda vetovoimainen, urbaani kaupunkialue, jonne on hyvät joukkoliikenneyhteydet. Nyt Bergenissä on rakenteilla uusi pikaraitiotien pysäkki ja uusi bussiterminaali, joka yhdistää Oasenin ja Fyllingsdalenin alueet Bergenin keskustaan.

Oasenin rooli liikenteen solmukohtana kasvaa, kun Citycon suunnittelee rakentavansa keskuksen yhteyteen 300 asuntoa, 12 400 neliömetriä toimistotilaa ja 4 200 neliömetriä tiloja erilaisille toiminnoille, kuten terveys- ja muille palveluille, kulttuurille ja liikkeille.

Oasenin kehityshankkeen ensimmäiset vaiheet valmistuivat kesällä 2021. Yli 6 000 neliömetriä toimistotilaa on muutettu tiloiksi, joihin sijoittuu myymälöitä, kahviloita ja ravintoloita sekä alueen uusi 4 650 neliömetriä kattava terveyskeskus. Keskuksen uudistettu läpinäkyvä julkisivu sekä ulkoaukion ravintolat yhdistävät sisä- ja ulkotilat ja avaavat keskuksen aiempaa selkeämmin ympäristöönsä.

Vuonna 1971 avatulla Oasenilla on Fyllingsdalenissa pitkä historia takanaan. Cityconissa uskotaan, että uuden kaavoituksen mahdollistamat muutokset edistävät Fyllingsdalenissa hyvää kaupunkiasumista tuleville sukupolville.

”Oasen käy läpi erittäin jännittävää muutosta. Uusi pikaraitiotien pysäkki ja bussiterminaali tekevät liikkumisesta aiempaa helpompaa ja vihreämpää, ja Oasenia vastapäätä suunniteltu kulttuurikeskus sekä kirjasto tuovat alueelle hienon lisän ja vahvistavat Oasenia alueen monikäyttöisenä keskuksena. Toteutamme strategiaamme lisäämällä keskuksiimme asuntoja, toimistoja ja palveluita, sillä haluamme luoda lisäarvoa paikallisille yhteisöille, vuokralaisille ja omistajille pitkällä aikavälillä”, toteaa Cityconin kiinteistökehitysjohtaja Erik Lennhammar.

Oasen-kehitysprojektin tavoitteena on valmistua vuonna 2027.

Mediayhteydenotot:

Tarja Parkkila

Viestintäpäällikkö

tarja.parkkila@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,4 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

www.citycon.com/fi