Koskikeskuksen katolle Suomen suurin LED-kruunu

CITYCON OYJ   15.1.2018

Koskikeskuksen katon suurimman kupolin päälle on loppuvuoden 2017 aikana rakennettu uutta Koskikeskuksen kruunua. Kolme metriä korkea ja halkaisijaltaan peräti 16-metriä leveä LED-Kruunu on Suomen suurin 360-asteen - eli täyden ympyrän - muotoinen videonäyttö.  Yhtenäisen kuvan kokonaisleveys on 48 metriä, näyttöjen kuvan kirkkaus säätyy automaattisesti kulloisenkin säätilan ja kellonajan mukaan.

Videonäyttö nostettiin teräskehikkoineen kauppakeskuksen katolle Hatanpään valtatieltä useassa osassa massiivisella 200 tonnin kantavuuden nosturilla. Matkaa tieltä katolle oli peräti 80 metriä.

Kruunun rakentamisen ja teknisen toteutuksen hoiti Profilight Oy, joka vastaa jatkossa myös näytön teknisestä ylläpidosta. Jättinäytön sisällöntuotannon hoitaa puolestaan Flycam Oy, joka muun muassa animoi näytölle sisältöä vuodenaikojen mukaan. Kruunu on ollut testikäytössä muutaman viikon ajan ja siihen asennetaan vielä tammikuun aikana muutamia lisäkomponentteja.

”Haluamme olla eturintamassa kehittämässä ja ottamassa käyttöön uusia mediaratkaisuja. LED-kruunu parantaa entisestään Koskikeskuksen kaupallista ilmettä ja se tuo kauppakeskukselle huomattavan näkyvyyden kaikkiin eri suuntiin Tampereen keskustassa”, Cityconin kaupallinen johtaja Mari Laaksonen sanoo.

Katso video kruunun asentamisesta: https://vimeo.com/248453214

Lisätietoja:

Mari Laaksonen, kaupallinen johtaja
mari.laaksonen@citycon.com

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 5 miljardia euroa ja sen osakkeiden markkina-arvo on noin 2 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.