LEGO®-festivaali avautuu Koskikeskuksessa

CITYCON OYJ     22.2.2018

Citycon tuo ensimmäisenä Suomeen LEGO®-festivaalin, joka kiertää talven ja kevään aikana kuudessa Cityconin kauppakeskuksessa. LEGO-festivaali avautuu Koskikeskuksessa 28.2 ja on esillä siellä noin kolme viikkoa. LEGO-kiertue palaa Tampereelle vielä myöhemmin keväällä, kun näyttely on Hervannassa kauppakeskus Duossa 4.5.-14.5.

LEGO-festivaalissa on esillä isoja 3D LEGO -rakennelmia ja lapsille rakennuspöytiä. Suurin esillä oleva LEGO 3D -malli on 2,5 metrin kokoinen Darth Vader -hahmo, joka on tuttu Tähtien sota -elokuvista. Näyttelystä löytyvät Toy Story -elokuvan sankarit Buzz ja Woody. Yhteensä Koskikeskuksessa on esillä 21 isoa figuuria. Näiden lisäksi siellä on hollantilaisen Dirk Denoyellen rakentamia uniikkiteoksia, jotka esittävät kuuluisien henkilöiden päitä, esimerkiksi Charlie Chaplinia ja Michael Jacksonia.

”Elämykset, viihde ja vapaa-ajan vietto ovat yhä merkittävämpi osa kauppakeskuksia. Haluamme olla ensimmäisenä Suomessa tarjoamassa tämän ainutlaatuisen tapahtuman asiakkaillemme”, Cityconin kaupallinen johtaja Mari Laaksonen sanoo.

Näyttely siirtyy Tampereen Koskikeskukseen Espoon Isosta Omenasta, jossa se on ollut helmikuun ajan. Koskikeskuksen LEGO-festivaalin päätapahtuma järjestetään näyttelyn ensimmäisenä viikonloppuna 3.-4.3, ja silloin Koskikeskuksessa järjestetään esimerkiksi erilaisia LEGO-rakennuskilpailuja ja siellä on iso LEGO-rakennusalue.

LEGO-näyttely on koottu sadoista tuhansista LEGO-palikoista, näyttely tulee Suomeen Keski-Euroopasta kahdella rekka-autolla ja näyttelyn kokoamiseen tarvitaan yhdeksän asiantuntijaa. Koskikeskuksen jälkeen näyttely siirtyy maaliskuun puolivälissä Vantaan Myyrmanniin.

”LEGO-festivaali tarjoaa elämyksiä kaikenikäisille ihmisille. Juuri siksi se sopii erinomaisesti kauppakeskusympäristöön, joka on avoin kaikille. LEGO on yksi maailman vahvimpia brändejä, ja Citycon on ylpeä voidessaan toteuttaa sen kanssa tämän koko kevään mittaisen kiertueen”, Cityconin markkinointi- ja viestintäjohtaja Martin Österberg toteaa.

Lisätietoja:

Mari Laaksonen, kaupallinen johtaja
mari.laaksonen@citycon.com

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 5 miljardia euroa ja sen osakkeiden markkina-arvo on noin 2 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.