Lippulaivaan pääsee nyt myös metrolla – kaupunkikeskus toimii avajaisten päänäyttämönä

CITYCON OYJ Tiedote 3.12.2022

Asiakkaiden asiointi kaupunkikeskus Lippulaivassa helpottuu lauantaista 3. joulukuuta lähtien, kun Länsimetron osuus Matinkylästä Kivenlahteen avautui liikenteelle. Metron avajaisia juhlitaan Lippulaivassa monin tapahtumin.

Lauantai 3. joulukuuta on merkityksellinen päivä kaupunkikeskus Lippulaivalle, sillä Länsimetron osuus Matinkylästä Kivenlahteen avautui liikenteelle varhain lauantaiaamuna. Maaliskuussa avatun Lippulaivan yhteydessä sijaitsevat Espoonlahden metroasema sekä uusi bussiterminaali, joka aukeaa alkuvuoden aikana. Espoonlahden metroasemalta ja bussiterminaalilta on suora liukuporras- ja hissiyhteys Lippulaivaan.

Lippulaiva toimii metron avajaisten päänäyttämönä. Avajaiset alkavat kello 10.00, jolloin Espoonlahden metroaseman molempien sisäänkäyntien edustalla on tarjolla kakkukahvit 1 000 ensimmäiselle asiakkaalle. Päivän ohjelmassa on muun muassa metroasiaa ja lukuisia musiikkiesityksiä. Avajaisten pääesiintyjänä on Robin Packalen, joka esiintyy klo 12.00 Lippulaivan toisen kerroksen keskusaukiolla. Avajaistapahtumia ympäri Lippulaivaa riittää iltapäivään saakka.

”Olemme iloisia metron avautumisesta. Lippulaiva on paitsi Suur-Espoonlahden alueen vahva lähipalveluiden keskus, se toimii myös alueen liikenteen solmukohtana. Lippulaivaan sijoittuu liikkeiden lisäksi paljon erilaisia palveluja ja toimintoja, ja asiakkaiden on näin helppo hoitaa yhdellä käynnillä monta erilaista asiaa”, toteaa keskuspäällikkö Karoliina Hurmerinta.

Lippulaivasta löytyy yksi pääkaupunkiseudun laajimmista ruokakaupan keskittymistä, sillä keskuksen päivittäistavarakaupan tarjonta kattaa kaikki Suomen suurimmat toimijat Prisman, K-Supermarketin ja Lidlin. Lippulaivassa on myös yli 20 kahvilaa ja ravintolaa. Kaupunkikeskuksesta löytyy lisäksi paljon erilaisia palveluja ja toimintoja, kuten Espoonlahden aluekirjasto, englanninkielinen päiväkoti Pilke Playschool, kuntokeskus Elixia sekä Terveystalon toimipiste.

Lisätietoja:
Karoliina Hurmerinta
Keskuspäällikkö

Puhelin 020 766 4532

karoliina.hurmerinta@citycon.com

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

Cityconilla on investointitason luottoluokitukset Moody’s:lta (Baa3) ja Standard & Poor’s:lta (BBB-). Cityconin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.citycon.com/fi