• Citycon Oyj/

Myyrmanni vahvistaa päivittäistavarakaupan tarjontaansa Prismalla ja Lidlillä – Myyrmannista Vantaan vahvin päivittäistavarakaupan keskus

CITYCON OYJ Tiedote 11.5.2022

Citycon on solminut kauppakeskus Myyrmannissa vuokrasopimukset HOK-Elannon Prisman sekä Lidlin kanssa. Vuoden 2023 aikana Myyrmannista kasvaa Vantaan vahvin päivittäistavarakaupan keskus, kun kaikki Suomen suurimmat päivittäistavarakaupat, K-Citymarket, Lidl ja Prisma löytyvät saman katon alta.

Entuudestaan Myyrmannissa löytyy jo K-Citymarket sekä S-market, joka siis laajenee Prisma-hypermaketiksi. Prisman ja Lidlin tulon myötä päivittäistavarakaupan osuus Myyrmannin runsaan 31 000 neliön vuokrattavista liiketiloista nousee yli 50 prosenttiin. Myyrmannista kehittyykin ensi vuoden aikana Vantaan vahvin päivittäistavarakaupan keskus.

Isojen päivittäistavarakaupan yksikköjen tulo Myyrmannin aiheuttaa muutoksia joidenkin nykyisten liikkeiden sijaintiin. Lidlille varatut liiketilat rakennetaan nykyiseen parkkihallitasoon Red Onion -ravintolan viereen. Uusi, 7000 neliötä kattava kaksikerroksinen Prisma on tarkoitus rakentaa osittain nykyisen Myyrmannin S-marketin paikalle. Hankkeen toteutuminen ja tarkka aikataulu vahvistuvat, kun tarvittavat viranomaisluvat on saatu.

”HOK-Elanto pyrkii aktiivisesti kehittämään myymäläverkostoa ja palveluita Vantaalla vastaamaan asiakkaidemme toiveita. Prisman saaminen ja avaaminen Länsi-Vantaalle on ollut tavoitteenamme pitkään ja asiakkaamme ovat tätä kovasti meiltä toivoneet. Olemme hyvin iloisia, että vuokrasopimus uudesta Prismasta on nyt allekirjoitettu", sanoo HOK-Elannon kiinteistöjohtaja Jyrki Karjalainen.

"Myymälän muutto Myyrmanniin on osa myymäläverkostomme kehittämistä Vantaan alueella. Myyrmanni tarjoaa keskeisemmän sijainnin lähempänä asiakkaitamme, joten voimme jatkossa palvella heitä entistä paremmin. Myymälämme Isomyyrissä palvelee uuden myymälän avautumiseen saakka", kertoo Lidlin kiinteistö- ja kehitysjohtaja Virpi Kaikkonen.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että Myyrmannin päivittäistavarakaupan tarjonta kasvaa kattamaan kaikki Suomen suurimmat toimijat. Päivittäistavarakaupan vahvistuminen Myyrmannissa on strategiamme mukaista – keskitymme päivittäistavarakauppavetoisiin ja välttämättömyyshyödykkeisiin painottuviin keskuksiin. Lisäksi keskuksesta löytyy laaja arjen palveluiden tarjonta, kuten vahva terveyspalveluiden keskittymä sekä runsaasti kahviloita ja ravintoloita, joten Myyrmanni ilmentää hienosti strategiamme kulmakiviä”, toteaa Jussi Vyyryläinen, Vice President, Leasing.

K-Citymarket on toiminut Myyrmannissa sen avaamisesta eli vuodesta 1994 alkaen. K-Citymarketin ja S-Marketin lisäksi keskuksen ankkurivuokralaisiin lukeutuvat muun muassa Tokmanni, Alko, Jysk, Pikkujätti ja Terveystalo. Kaikkiaan Myyrmannissa löytyy yli 80 liikettä, kattava valikoima kahviloita ja ravintoloita sekä terveysalan palveluita.

Lisätietoja:

Jussi Vyyryläinen, Vice President, Leasing, Citycon

jussi.vyyrylainen@citycon.com

Jyrki Karjalainen, kiinteistöjohtaja, HOK-Elanto

jyrki.karjalainen@sok.fi

Virpi Kaikkonen, kiinteistö- ja kehitysjohtaja, Lidl Suomi

virpi.kaikkonen@lidl.fi

Citycon on johtava monikäyttöisten kaupunkikeskusten omistaja, kehittäjä ja hallinnoija. Keskeisillä kaupunkialueilla sijaitsevissa keskuksissamme vähittäiskauppa, toimistotilat ja asuminen yhdistyvät hyvin toimiviin liikenneyhteyksiin. Olemme sitoutuneet kestävään kiinteistönhoitoon, ja hallinnoimamme kiinteistöomaisuuden arvo Pohjoismaissa on yhteensä noin 4,5 miljardia euroa. Päivittäistavarahyödykkeitä, terveydenhuollon palveluita sekä muita palveluita tarjoavat keskuksemme vastaavat asiakkaidemme jokapäiväisiin tarpeisiin.

Cityconilla on investointitason luottoluokitukset Moody’s:lta (Baa3) ja Standard & Poor’s:lta (BBB-). Cityconin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.citycon.com/fi