Vuokranmaksu Cityconin keskuksissa jatkuu vahvana kolmannella vuosineljänneksellä

CITYCON OYJ   Lehdistötiedote 15.9.2020 klo 12.00

Heinäkuun 2020 vuokranmaksuaste nousi 90 prosenttiin jatkaen alkuvuoden vahvaa kehitystä.

Vuokranmaksu on ollut vahvaa läpi vuoden 2020. Tähän päivään mennessä ensimmäisen vuosipuoliskon vuokrista 94 prosenttia on kerätty maksusuorituksina asiakkailta. Hyvä vuokranmaksu on jatkunut kolmannella vuosipuoliskolla, ja 90 prosenttia heinäkuun 2020 vuokrista oli saatu maksusuorituksina viikon 37 alussa.

“Heinäkuun jatkunut vakaa vuokranmaksu 11 prosentin kuluttajamyynnin kasvun lisäksi viestii kiinteistöportfoliomme vahvuudesta jopa haastavina aikoina. Pohjoismaissa valittu kokonaisvaltainen lähestymistapa koronaviruksen käsittelyyn on asettanut yritykset hyvään asemaan selviytymään kriisistä ja jatkamaan liiketoimintaa. Tämä on heijastunut myös vuokranmaksuasteissa, jotka ovat edelleen yli toimialan keskiarvon. Tämä korostaa myös päivittäistavarahyödykkeisiin nojaavien keskuksiemme palveluihin kohdistuvaa kysyntää. Monipuolisesti eri hyödykkeitä ja palveluita, kuten vähittäistavarakauppaa, päivittäistavaroita, apteekkeja ja julkisia palveluita yhdistävät kauppakeskuksemme houkuttelevat kävijöitä, jotka hyödyntävät liikkeitä ja palveluita päivittäin, myös näinä epätavallisina aikoina” toteaa Cityconin toimitusjohtaja F. Scott Ball.

Mediayhteydenotot:

Tarja Parkkila, viestintäpäällikkö

tarja.parkkila@citycon.com

Citycon on päivittäistavarakauppavetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä noin 4,4 miljardia euroa. Citycon on markkinajohtaja Suomessa ja se on markkinajohtajien joukossa Norjassa, Ruotsissa ja Virossa ja sillä on jalansija Tanskan markkinoilla.

www.citycon.com/fi