Kansallisaarteelle uusi ulkomuoto

Cloetta käynnistää avoimen suunnittelukilpailun Sisu-pakkaukselle

Cloetta käynnistää sisun juhlavuoden kunniaksi Sisu-pakkauksen suunnittelukilpailun. Kilpailun tavoitteena on löytää Sisu-rasialle uusi pakkausilme. Kilpailun voittanut työ saa runsaasti näkyvyyttä ja pääsee osaksi kaikkien suomalaisten tunteman Sisu-pastillin historiaa. Tämän lisäksi voittaja saa 3000 euron rahapalkinnon.

Kansallisaarteen uusi ulkomuoto –kilpailuun voivat kaikki suomalaiset osallistua joko suunnittelemalla tai kilpailutöitä äänestämällä. Suunnittelukilpailun kymmenen parasta työtä valitaan yleisöäänestyksen perusteella. Näiden töiden joukosta tuomaristo valitsee Sisu-pastillirasiaan tulevan uuden designin.

Kilpailun tuomaristoon ovat lupautuneet FightBack-organisaation Pekka Hyysalo, sisututkija Emilia Lahti, vuoden 2013 graafikko Kasper Strömman, hiihtäjälegenda Juha Mieto, sekä markkinointipäällikkö Anna Peuravaara Cloettalta. Kilpailuaika on 28.2.–15.4.2015.

”Sisu-pastilli on jo 87 vuoden ajan toiminut sisu-asenteen symbolina. Se on yksi klassisia kansallisaarteitamme joulupukin ja saunan ohella, joten on hienoa nähdä millaisia kilpailutöitä esimerkiksi alan opiskelijat ja vapaat taitelijat tuottavat ikoniselle Sisu-pastillille”, kertoo Cloetta Suomi Oy:n tuoteryhmäpäällikkö Anna Peuravaara.

Sisu-pastilli on aikoinaan nimetty suomalaisten sinnikkään kansallisasenteen mukaan. Sisua on valmistettu jo vuodesta 1928, ja Sisun omaleimainen maku ja pakkaus ovat vuosikymmenien saatossa tehneet siitä koko kansan klassikon.

Kilpailun tarkemmat tiedot sääntöineen osoitteesta:www.sisulla.fi/uusirasia

Marja Piironen, viestintäpäällikkö, Cloetta Suomi Oy
P. 040 527 4485