Cloud Solutions mullistaa yritysohjelmistojen jakelun pilven avulla

Report this content

- Yritysten oma turvallinen sovelluskauppa yhdistää joustavuuden ja keskitetyn hallinnan

Tiedotusvälineille 16.6.2014

Suomalainen riippumaton pilvenrakentaja Cloud Solutions tuo markkinoille ohjelmistojen jakeluun tarkoitetun yrityskohtaisen sovelluskaupan. Sitä käyttävä yritys voi jaella ja päivittää työssä tarvittavat sovellukset kaikenlaisiin laitteisiin joustavasti, turvallisesti ja hallitusti.

Käyttäjälle yrityksen oma sovelluskauppa tarkoittaa helppokäyttöistä itsepalveluportaalia, josta hän voi helposti ladata haluamansa sovellukset tietokoneelle, tabletille ja mobiililaitteelle. Työssä tarvittavien sovellusten lataaminen ja päivittäminen on yhtä vaivatonta kuin App Storesta, Google Playsta tai Windows Marketplacesta.

Sovelluskaupan sisältö ja ulkoasu räätälöidään asiakkaan tarpeiden ja brändin mukaiseksi. Yksinkertaisen käyttöliittymän taustalla on älykäs ja erittäin vaativiin tarpeisiin skaalautuva palvelukatalogi, jonka avulla IT-palvelut valitaan, välitetään ja hallitaan keskitetysti.

”Yritysten oma sovelluskauppa tuo odotetun ratkaisun tietohallinnon roolia mullistaneeseen vallankumoukseen. Kuluttajistuminen ja omien laitteiden käyttö työpaikalla ovat kiistatta lisänneet joustavuutta ja dynaamisuutta. Kääntöpuolena laitteet ja sovellukset eivät ole kunnolla kenenkään hallussa, mistä seuraa sekä tietoturvariskejä että tietovarantojen hajautumista”, Cloud Solutionsin toimitusjohtaja Mika Ulmanen kertoo.

Yritysten sovelluskauppa yhdistää kuluttaja- ja yritysmaailmojen parhaat puolet. Helpon käytettävyyden ja joustavuuden tarjoamisen ohella tietohallinto pystyy varmistamaan, että työntekijöiden sovellusvalikoima on mahdollisimman yhtenäinen ja turvalliseksi todettu. Turvallisuutta lisäävät vahva tunnistautuminen sekä mobiilien päätelaitteiden ja sovellusten liittäminen keskitettyyn hallintaan.

Yritysten tietohallinnon työtaakkaa helpottaa sovellusten täysin automaattinen jakelu työntekijöille. Hallinnointi on vaivatonta, kun kaikki sovellukset ovat yhdessä paikassa. Myös laskutus ja kustannusten seuranta hoituvat keskitetysti. Vanhat mutta vielä tarpeelliset legacy-sovellukset voidaan paketoida mukaan samaan palvelukatalogiin.

”Pilven kautta tarjottava yrityskohtainen sovelluskauppa on turvallinen valinta myös siksi, että se ei sido asiakasta yhteen toimittajaan. Ratkaisumme sijoittaa käyttäjätiedot erilliseen ohjauskerrokseen, minkä ansiosta toimittajaa on helppo vaihtaa, jos asiakas niin haluaa”, Cloud Solutionsin operatiivinen johtaja Mika Salminen sanoo.

Lisätietoja:
Mika Salminen, operatiivinen johtaja, Cloud Solutions CS Oy
mika.salminen@cloudsolutions.fi
Puh. 040 510 6466

Cloud Solutions on riippumaton pilvenrakentaja. Läpinäkyvyyttä korostava toimintamalli perustuu valinnanvapauden säilyttävään hallintakerrokseen ja ketteriin pilviratkaisuihin. Pitkälle automatisoidut private- ja hybrid cloud -ympäristöt tuovat asiakkaille merkittäviä säästöjä IT-palveluntuotannon kustannuksissa ja nopeuttavat muutosten toteuttamista. Suomalaisen vuonna 2011 perustetun Cloud Solutionsin palveluksessa on noin 30 IT-alan moniosaajaa. Liiketoiminnan keskeinen laatutavoite on poikkeuksellisen korkea asiakastyytyväisyys. Lisätietoa: www.cloudsolutions.fi.

Avainsanat: