Cloud Solutions vahvistaa mediaratkaisujen osaamistaan

Report this content

Riippumaton pilvenrakentaja Cloud Solutions on nimittänyt Mikael Silvennoisen broadcasting- ja mediaratkaisuista vastaavaksi pääarkkitehdiksi. Silvennoisella on vahvaa osaamista radio- ja TV-alan palveluiden suunnittelusta ja toteutuksesta.

Mikael Silvennoisella on vuosien kokemus radio- ja tv-alan järjestelmistä. Viimeksi hän vastasi Mediatradessa medianhallinta-, jälkituotanto- ja tallennustiimin myynnistä, arkkitehtuurista sekä palvelu- ja liiketoimintastrategian kehittämisestä.  Sitä ennen hän vastasi Tiedolla broadcasting-puolen medianhallintajärjestelmistä ja oli vahvasti mukana uusien palvelukonseptien suunnittelussa ja pre-salesissa. Silvennoisella on IT-osaamisen ohella takanaan myös kuvaaja- ja leikkaajaopintoja.

”Mediatekniikka on yksi Cloud Solutionsin vertikaaleista erikoistumisalueista. Esimerkiksi arkistoitavan materiaalin koko sekä videon reaaliaikaisuus asettavat aivan omat haasteensa tallennusjärjestelmille ja tietoliikenteelle. Perus-IT-osaaminen ei riitä broadcasting-maailmassa”, kuvailee Mikael Silvennoinen.

Perinteisen broadcasting-tekniikan yhdistäminen IT-pohjaisiin järjestelmiin on haasteellista, kun videosignaalit ovat usein kytkentäperusteisia ja pakkaamattoman videon datamäärät suuria. Nauhattomuus ja kehittyneet työnkulut videopuolella rikastavat sisältöä ja tehostavat tuotantoa.

”Pilveistäminen on vielä alkutekijöissä radio- ja TV-puolella. Meille ominainen Trusted Advisor -rooli yhdistettynä mediatekniikan ymmärrykseen ja alan arkkitehtuuriosaamiseen helpottaa asiakkaidemme bisnesprosesseja. Keskeisiä keinoja ovat sovelluspohjaiset järjestelmät ja teknologian pilveistäminen”, toteaa Mika Ulmanen, Cloud Solutionsin toimitusjohtaja ja perustaja.

Kaksi vuotta sitten perustetun ja henkilöstön omistaman Cloud Solutionsin liikevaihto kasvaa yli 50%:n vuosivauhtia ja tulos on selvästi positiivinen.

Mika Ulmanen, toimitusjohtaja, Cloud Solutions CS Oy, mika.ulmanen@cloudsolutions.fi, puh. 040 849 2075

Mikael Silvennoinen, Lead Architect, Broadcasting & Media Solutions, Cloud Solutions CS Oy, mikael.silvennoinen@cloudsolutions.fi, puh. 040 533 4969

Cloud Solutions on riippumaton pilvenrakentaja. Läpinäkyvyyttä korostava toimintamalli perustuu valinnanvapauden säilyttävään hallintakerrokseen ja ketteriin pilviratkaisuihin. Pitkälle automatisoidut private- ja hybrid cloud -ympäristöt tuovat asiakkaille merkittäviä säästöjä IT-palveluntuotannon kustannuksissa ja nopeuttavat muutosten toteuttamista. Suomalaisen vuonna 2011 perustetun Cloud Solutionsin palveluksessa on yli 20 IT-alan moniosaajaa. Liiketoiminnan keskeinen laatutavoite on poikkeuksellisen korkea asiakastyytyväisyys. Lisätietoa: www.cloudsolutions.fi.

Avainsanat: