Affecto vauhdittaa Kelan asiakirjaprosesseja

IT-palveluyhtiö Affecto toimittaa Kelan uuteen asiakaspalvelun ja etuuskäsittelyn hallintajärjestelmään dokumenttien skannaus- ja tulkintajärjestelmän, jonka avulla Kelan vastaanottamat asiakirjat muunnetaan hallintajärjestelmän edellyttämään sähköiseen muotoon. Affecton ratkaisulla skannausta pyritään nopeuttamaan ja asiakirjojen älykkään tulkinnan avulla automatisoimaan prosesseja entisestään.

Vuonna 2010 Kelassa käyttöönotettava OIWA (Own Integrated Work Area) -hallintajärjestelmä kokoaa käsittelijälle eri tietojärjestelmistä kunkin asiakaspalvelutilanteen tarvitsemat tiedot. ”Skannaamme valitulla ratkaisulla noin 20 miljoonaa sivua vuodessa ja meillä on yli 400 skannaustyöpistettä eri puolilla Suomea. Suuren käyttäjämäärän vuoksi ratkaisun on oltava helppokäyttöinen ja vähän koulutusta vaativa. Uusien järjestelmien tehtävä on tehostaa ja nopeuttaa etuuskäsittelytyötä ja asiakaspalvelua”, Kelan atk-suunnittelupäällikkö Jarmo Heikka toteaa. ”Olemme toimittaneet lukuisia tiedon talteen ottamisen ratkaisuja, jotka ovat tehostaneet asiakkaidemme prosesseja merkittävästi. Älykäs tulkinta tekee tietojen tarkistamisesta helpon. Prosessista saadaan entistä sujuvampi ja häiriöttömämpi, se ei ole enää sidoksissa tiettyyn käyttäjään tai toimipisteeseen”, Affecton Operatiiviset ratkaisut -liiketoiminnan johtaja Ray Byman kertoo. Toimitukseen sisältyy Affecton skannausjärjestelmän lisäksi käyttöönotto ja siihen liittyvä koulutus sekä valmisohjelmat, ylläpito, tuki ja jatkokehittämistyö. Sopimus on nelivuotinen. Linkki Affecto-kuvapankkiin: http://www.affecto.fi/page.php?page_id=59