AGAn lng-terminaalihanke jatkuu ennallaan Porissa

Kaasualan moniosaajan AGAn nesteytetyn maakaasun (lng) terminaalin rakennussuunnitelmat pysyvät ennallaan Porin Tahkoluodossa. Kilpaileva yhtiö Gasum ilmoitti tänään omasta aikeestaan rakentaa terminaali samalle alueelle.

AGA jätti viime vuonna valmiin hakemuksen valtion lng-investointituesta, josta odotetaan työ- ja elinkeinoministeriön päätöstä. Terminaalin rakennustyöt voidaan aloittaa heti investointitukipäätöksen jälkeen.

AGA rakensi Itämeren ensimmäisen lng-terminaalin vuonna 2011 Nynäshamniin Tukholman lähelle. Kyseisestä terminaalista AGA tankkaa päivittäin lng:tä Seagas-bunkrausaluksella Viking Gracelle.

Pasi Moisio
lng-projektipäällikkö
AGA Oy Ab
pasi.moisio@fi.aga.com