Air France-KLM sitoutuu Airbus A350 XWB -lentokoneeseen

Air France-KLM -konserni on tehnyt sitovan tilauksen 25 A350-9090-lentokoneesta. Tilaukseen sisältyy myös optio 25 lisäkoneesta.

“Uuden sukupolven tehokkaan lentokoneen tilaaminen osoittaa, miten tärkeää meille on tuottaa hyötyä asiakkaillemme ja miten heidän mukavuutensa on meille olennaista. A350:n avulla Air France-KLM pitää kalustonsa maailman modernimpien joukossa ja varmistaa näin toimintojensa kasvun pitkillä reiteillä ja saa samalla kustannussäästöjä”, sanoo Alexandre de Juniac, joka aloittaa Air France-KLM -konsernin pääjohtajana heinäkuun alussa.

Air France-KLM -konsernilla on tällä hetkellä yli 190 Airbusin konetta kalustossaan. Näihin lukeutuu 8 A380-konetta, 31 A330-konetta, 13 A340-konetta ja 113 A320-sarjan konetta. Kun A350-koneet on toimitettu, Air France-KLM kuuluu harvinaiseen joukkoon lentoyhtiöitä, joilla on kaikkien Airbusin tuoteperheiden koneita käytössään.

A350 XWB on täysin uusi keskikokoinen lentokoneperhe pitkille reiteille. Siihen kuuluu kolme eri koneversiota, joihin mahtuu 270‒350 matkustajaa.

Uudet lentokoneet kuluttavat 25 prosenttia vähemmän polttoainetta verrattuna muihin vastaavan kokoluokan koneisiin. Polttoaineen kulutuksen pieneneminen vähentää vastaavasti myös hiilidioksidipäästöjä.

Toukokuun loppuun mennessä Airbus oli saanut koneesta 613 sitovaa tilausta 33 asiakkaalta.

Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen(at)cocomms.com

Airbus Facebookissa www.facebook.com/airbus, Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta noin 350 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi miltei 5 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.