• Cocomms Oy/

Airbus ja GEDC perustavat palkinnon monimuotoisuuden edistäjille insinööritieteiden opinnoissa

Eurooppalainen lentokonevalmistaja Airbus ja insinööritieteiden rehtoreiden foorumi GEDC (Global Engineering Deans Council) perustavat palkinnon palkitakseen monimuotoisuuden edistäjiä insinööritieteiden opetuksessa. Tarkoituksena on palkita hankkeita, jotka kannustavat kaikenlaisia opiskelijoita opiskelemaan insinööreiksi.

Palkinnon pitkän aikavälin tavoite on lisätä monimuotoisuutta insinööritieteiden opettajien ja harjoittajien keskuudessa ympäri maailmaa, jotta insinöörikunta heijastaa sitä ympäröivää yhteisöä.

”Insinööreiltä vaaditaan yhä enemmän, minkä takia meidän on houkuteltava alalle kaikkein lahjakkaimmat ihmiset. Palkinnon avulla haluamme varmistaa, että insinööritieteet edustavat alan palvelemaa väestöä”, GEDC:n puheenjohtaja Sarah Rajala Bagley College of Engineeringistä sanoo.

”Airbusin 55 000 työntekijän joukossa on noin sadan eri kansallisuuden edustajia, jotka puhujat yli 20 kieltä. Uskomme monimuotoisuuden olevan erittäin tärkeä vahvuus ja olennainen osa liiketoimintamme menestystä. Se edistää innovointia ja suorituskykyä”, Airbusin suunnittelujohtaja Charles Champion sanoo.

GEDC ja Airbus kokoavat nyt palkintokomitean insinööritieteiden opetuksen, monimuotoisuuden ja teollisuuden asiantuntijoista. Komitea määrittelee ohjeet, arviointiperusteet, valintaprosessin ja käynnistää ehdokkaiden kutsumisen kilpailuun.

Airbus on GEDC:n yritysjäsen.

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 09 6689 6925, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com
Airbus : Anne Galabert +33 5 67 19 04 48
GEDC : Hans Hoyer + 1 202 2994942

Airbus Twitterissä http://twitter.com/Airbus

GEDC
GEDC (Global Engineering Deans Council) perustettiin Pariisissa vuonna 2008. Siinä on nyt jäseniä yli 30 maasta, ja jäsenmäärä kasvaa nopeasti. GEDC:n mission on toimia insinööritieteiden rehtoreiden ja dekaanien globaalina verkostona, jossa jäsenten vahvuuksia hyödynnetään opetuksen ja tutkimuksen edistämiseen.http://www.gedcouncil.org/

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta, ja yhtiöllä on yli 330 asiakasta eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi noin 4 400 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.