Airbusilta siipiulokkeiden jälkiasennusohjelma A320-lentokoneisiin

A320-lentokoneiden siipiulokeohjelman suosion ansiosta Airbus on päättänyt käynnistää ohjelman siipiulokkeiden saamiseksi tällä hetkellä oleviin lentokoneisiin. Airbus arvioi nyt sitä, mitä vaikutuksia jälkiasennusohjelmalla on teknisesti, toiminnallisesti ja liiketaloudellisesti.

“Uskomme asiakkaidemme arvostavan siipiulokkeiden jälkiasennuksen vaikutusta käytössä olevien A320-lentokoneiden polttoainetehokkuuteen, mutta myös koneiden parantuneeseen jäännösarvoon”, ohjelmajohtaja Tom Williams sanoo.

“Olemme aloittaneet selvitystyöt toden teolla, ja tekniset tiimimme uskovat meidän pystyvän kehittämään jälkiasennusratkaisun. Löydämme ratkaisun ja hoidamme toteutuksen joko yhtiön sisällä tai yhdessä kumppanien kanssa.”

Uusi suurten siipiulokkeiden jälkiasennusohjelma hyötyy suoraan Airbusin keräämistä kokemuksista uusiin lentokoneisiin tehdasasennettavien siipiulokkeiden kehityksestä. Siipiulokkeita testataan pian alkavilla A320 MSN1 -koneen testilennoilla.

Airbus investoi vuosittain noin 100 miljoonaa euroa pitääkseen A320-koneperheen kapearunkokoneiden ekotehokkuuden kärjessä.

Lisätietoja: Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen(at)cocomms.com

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus on toimittanut yli 6 500 lentokonetta, ja yhtiöllä on yli 300 asiakasta eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi noin 3 500 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.