Airbusin kumouksellinen matkustamokonsepti nyt Applen App Storessa

IPadillä ja iPhonella mukaan vuoden 2050 virtuaaliselle lennolle

Viime viikolla julkistettu Airbusin näkemys lentokoneen matkustamosta vuonna 2050 on nyt saatavissa Applen App Storessa. IPadiin ja iPhoneen sopiva sovellus vie käyttäjän virtuaalimatkalle kokemaan, miltä tulevaisuuden lentomatkustaminen tuntuu.

Luonnosta inspiraationsa saanut matkustamokonsepti jakautuu erilaisiin alueisiin, joilla matkustaja voi virkistäytyä aromaterapiassa, tehdä töitä tai seurustella muiden kanssa vaikkapa virtuaaligolfin parissa. Matkustajat voivat katsella yläilmoissa tähtiä lentokoneen läpinäkyvän seinäkalvon läpi istuessaan tuoleissa, jotka mukautuvat heidän kehonsa mukaan ja ottavat hyötykäyttöön matkustajien tuottaman lämmön.

Sovellus on ladattavissa osoitteesta itunes.apple.com. Nettiversioon konseptista voi tutustua osoitteessa www.thefuturebyairbus.com.

Lisätietoja: Anne Hänninen, puh. 040 825 4620, anne.hanninen(at)cocomms.com

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus on toimittanut yli 6 500 lentokonetta, ja yhtiöllä on yli 300 asiakasta eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi noin 3 500 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.