Airbusin uusi A320neo ensilennolla

Airbusin ensimmäinen uusi A320neo -lentokone teki tänään ensilentonsa. Airbusin testilentäjien Philippe Pellerinin ja Etienne Miche de Malleray'n ohjaama kone nousi ilmaan Toulouse-Blagnacin lentokentältä klo 13.00 Suomen aikaa.

Tähän mennessä Airbus on saanut A320neo-koneista 3257 sitovaa tilausta 60 asiakkaalta. Luokassaan sillä on 60 %:n markkinaosuus.

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus Facebookissa www.facebook.com/airbus, Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Lisää kuvia: http://www.airbus.com/newsevents/news-events-single/detail/first-a320neo-takes-off-for-its-first-flight/

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta noin 350 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi miltei 5 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu Airbus Group -konserniin.