Airbusista metsittämisen lähettiläs

Airbusista on tullut äskettäin perustetun Global Restoration Council and Coalition -liittouman lähettiläs. Liittouman tavoitteena on metsittää uudelleen 15 prosenttia vahingoittuneista metsistä vuoteen 2020 mennessä.

Liittouma perustettiin kansainvälisessä Bonn Challenge -metsittämiskokouksessa, joka kokoontui Bonnissa eilen ja tänään. Liittouman johtajana toimii Ruotsin entinen pääministeri Göran Persson.

Lähettiläänä Airbus ottaa yhteyttä lentoyhtiöasiakkaisiinsa kannustaakseen näitä tukemaan liittoumaa ja omalta osaltaan lisäämään sen näkyvyyttä.

Airbus pyrkii jatkuvasti parantamaan ilmailun ekotehokkuutta ja investoi joka vuosi kaksi miljardia dollaria uusiin teknologioihin.

”Lentokonepäästöjen vähentäminen 70 prosentilla ja melun vähentäminen 75 prosentilla viimeisen 40 vuoden aikana ovat olleet vasta alkua. Airbus toimii aktiivisesti, jotta IATA:n tavoite alan hiilineutraaliudesta vuoteen 2020 mennessä ja hiilidioksidipäästöjen leikkaamisesta puoleen vuoteen 2050 mennessä toteutuu”, Airbusin johtaja Günter Butschek sanoo.

Airbusin osallisuus liittouman toimintaan on jatkoa yhtiön osallistumiseen biologista monimuotoisuutta koskevaan YK:n yleissopimukseen, jonka tavoitteena on lisätä kansainvälisesti tietoisuutta luonnonsuojelun ja biologisen monimuotoisuuden tärkeydestä. Yhtiö on tukenut vuodesta 2008 Green Wave -hanketta, jonka valistus kohdistuu varsinkin lapsiin ja nuoriin.

Bonn Challenge -osallistujiin kuuluivat myös El Salvadorin, Intian, Norjan, Puolan ja Saksan ympäristöministerit, WWF:n, biologista monimuotoisuutta koskevan YK:n yleissopimuksen, Maailmanpankin ja kansainvälisen luonnonsuojeluliiton edustajat. Bonnin kokous oli kolmas metsittämishuippukokous Brasilian (2005) ja Ison-Britannian (2009) kokousten jälkeen.

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 09 6689 6925, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com
Airbus Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus on toimittanut yli 6 500 lentokonetta, ja yhtiöllä on yli 300 asiakasta eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi noin 3 500 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.