Alfred Berg juhlii 150 vuottaan

Vuonna 1863 perustettu omaisuudenhoitaja Alfred Berg täyttää 150 vuotta. Yhtenä Pohjoismaiden ja Baltian johtavana omaisuudenhoitajana yhtiö tunnetaan ainutlaatuisesta maailmanlaajuisesta toiminta-alueesta sekä sitoutumisesta laatuun.

150 vuoden aikana Alfred Berg on kokenut kaikki talouden ja poliittisen ympäristön vaiheet. Yhtiö on vastannut haasteisiin joustavasti ja sopeuttanut liiketoimintamalliaan maailman muutosten mukaisesti. Nykyisin Alfred Berg keskittyy omaisuudenhoitopalveluihin.

“Alfred Berg kasvaa nopeasti. Vuonna 2012 hallinnoitavien varojen määrä kasvoi yli 30 prosenttia. Kasvu saavutettiin tarjoamalla paikallisia tuotteita pohjoismaisille asiakkaillemme sekä osaamistamme asiakkaille kotimarkkinoidemme ulkopuolella Euroopassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa”, Pohjoismaiden toimitusjohtaja Vincent Trouillard-Perrot sanoo.

Alfred Bergin emoyhtiö BNP Paribas Investment Partners toimii 41 maassa, joissa työskentelee 800 sijoitusammattilaista. Alfred Berg voi tarjota asiakkailleen syvällisen näkemyksen maailman finanssimarkkinoista sekä mahdollisuuden sijoittaa laajaan hyvin menestyvien tuotteiden valikoimaan. Laajan maantieteellisen kattavuuden ansiosta Alfred Berg pystyy jakamaan pohjoismaisille asiakkaille tietoa kansainvälisistä haasteista ja niiden ratkaisuista.

Vahva ja pitkäaikainen paikallinen läsnäolo vahvistaa yhteyksiä asiakkaisiin. Alfred Berg on ylpeä pohjoismaisista juuristaan, jotka tuovat toimintaan käytännönläheisyyttä ja sitoutumista asiakkaisiin. Yhtiön tavoitteena on tukea asiakkaita kaikin tavoin, jotta he voivat saavuttaa sijoitustavoitteensa.

”Nyt voimme keskittyä seuraavaan 150 vuoteen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tarjoamme asiakkaille laadukkainta palvelua joka ikinen päivä ja autamme heitä pysymään markkinoiden trendien edellä”, Vincent Trouillard-Perrot sanoo.

Sami Vartiainen, toimitusjohtaja, Alfred Berg Omaisuudenhoito Suomi Oy
Puh. 09 2283 2645, matkapuhelin 050 1409

Alfred Berg on pohjoismainen omaisuudenhoitoyhtiö, jossa työskentelee 145 sijoitusammattilaista (31.12.2012). Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Kööpenhaminassa, Oslossa ja Tukholmassa. Alfred Berg hallinnoi yli 18,2 miljardin euron varallisuutta (31.12.2012), joka koostuu pääosin rahastoista ja suorista sijoituksista. Kuulumme itsenäisenä toimijana emoyhtiö BNP Paribas’n omaisuudenhoitoyhtiöön BNP Paribas Investment Partnersiin. Osana BNP Paribas Investment Partners -yhtiötä pystymme tarjoamaan globaalin organisaatiomme ammattimaiset sijoitusratkaisut ja laajan rahastovalikoiman paikallisille asiakkaillemme. BNP Paribas Investment Partners on yksi Euroopan johtavista varainhoitajista, jossa työskentelee 600 sijoitusammattilaista yli 40 eri maassa (30.9.2012).

Lisätietoja www.alfredberg.com.