Alfred Bergin salkunhoitaja Jari Vainio menehtynyt

Omaisuudenhoitoyhtiö Alfred Bergin pitkäaikainen Suomi-osaketiimin salkunhoitaja Jari Vainio, 45, menehtyi eilen iltapäivällä äkillisesti pitkäaikaiseen sairauteen. Jari Vainio toimi vuodesta 1993 asti Alfred Bergin Suomi-osaketiimissä. Tiimi on hoitanut muun muassa tuottovertailuissa erittäin hyvin menestyneitä Alfred Berg Finland - ja Alfred Berg Small Cap Finland -rahastoja, joiden hoidettavat varat ovat yhteensä noin 230 miljoonaa euroa. "Olemme järkyttyneitä ja surullisia kokeneen salkunhoitajan ja pitkäaikaisen työtoverin menetyksestä. Jari oli arvostettu, pidetty ja työlleen omistautunut työtoveri. Olemme vakuuttuneita, että kuudentoista vuoden aikana kehittämämme menestyksekäs sijoitusprosessi tuottaa myös jatkossa lisäarvoa asiakkaillemme”, toteaa Alfred Bergin Suomen maajohtaja Pasi Hartikainen. Jari Vainion työparina yli kymmenen vuotta toiminut salkunhoitaja Teemu Perälä vastaa jatkossa Alfred Bergin Suomi-osaketiimistä. Paikallisesti osaketiimissä työskentelevät myös salkunhoitajat Johannes Hyytiäinen ja Kaisa Kivipelto.