ALSO avaa pilvipalveluiden verkkokaupan

ALSO CHOICE on täysin uudenlainen pilvipalveluiden markkinapaikka IT-palveluja kehittäville sekä niitä jälleenmyyville yrityksille

ALSO Finland avaa tänään ALSO CHOICE -markkinapaikan pilvipalveluille. IT-palveluja kehittävät yritykset voivat laittaa tuotteensa myyntiin ALSO CHOICE -markkinapaikkaan, josta ALSOn asiakkaat voivat jälleenmyydä niitä eteenpäin omille asiakkailleen. Markkinapaikka kerää siis IT-palvelujen tarjoajat ja niitä jälleenmyyvät yritykset yhteen palveluun, joka yksinkertaistaa jälleenmyyjän myyntiprosessin ja automatisoi palveluiden käytöönoton.

”ALSO CHOICE tarjoaa jälleenmyyjillemme loistavan ratkaisun muuttaa liiketoimintaansa yhä enemmän palvelumyynniksi ja maksimoida osuutensa loppuasiakkaan IT- ja palveluhankinnoista. ALSO CHOICE luo myös kokonaan uuden mahdollisuuden suomalaisille palveluntarjoajille tarjota palvelujaan yli 2 000 jälleenmyyjän verkostollemme markkinapaikan kautta”, kommentoi Mervi Airaksinen ALSO Finlandin toimitusjohtaja.

ALSO CHOICE perustuu maaliskuussa 2014 ALSOn ostaman suomalaisen Nervogridin kehittämään teknologiaan.

ALSO CHOICE -markkinapaikan lanseerauksessa ostettavissa olevia tuotteita ovat Microsoftin Exchange-, Lync- ja Sharepoint-ratkaisut, virtuaalityöpöydät, varmistuspalvelut sekä kohdennettuja yritysratkaisuja. ALSO CHOICEn palveluvalikoima kehittyy jatkuvasti.

”Jos esimerkiksi jälleenmyyjän asiakas haluaa käyttöönsä 1 000 uutta sähköpostilaatikkoa, markkinapaikan kautta jälleenmyyjä voi tehdä tarjouksen ja myydä palvelut kuukausilaskutuksella ja käyttöönotto tapahtuu ”nappia painamalla”. Palvelut tulevat asiakkaan käyttöön automaattisesti. Jälleenmyyjän myyntiprosessi yksinkertaistuu ja palvelujen käyttöönotto nopeutuu merkittävästi ALSO CHOICEn avulla”, Airaksinen kertoo.

”Enfon varmistuspalvelu on nyt osa ALSO CHOICEn tarjoomaa. ALSO CHOICEn kautta jaeltava palvelu on hyvä ratkaisu, sillä sen jälleenmyyjäverkosto kattaa koko Suomen. Sitä kautta myös pienetkin yritykset voivat hankkia Enfon varmistuspalvelun”, johtaja Jani Pajari, Enfo.

”ALSO CHOICE tarjoaa täysin uuden myyntikanavan pilvipalveluille Suomessa, ja Javerdel on innoissaan saadessaan virtuaalipalvelimet mukaan ALSO CHOICE -markkinapaikkaan. Uskomme, että pilvipalveluiden toimittaminen ALSO CHOICE -markkinapaikasta yhdistettynä perinteisiin ALSOn logistiikka- ja integrointipalveluihin tuo merkittävää kilpailuetua jälleenmyyjille ja palveluntarjoajille”, sanoo toimitusjohtaja Jussi Haverinen, Javerdel Oy.

”ALSO CHOICE -markkinapaikasta Magic Cloudin virtuaalityöpöytäratkaisu voidaan vaivattomasti myydä ja ottaa käyttöön kenelle tahansa. ALSO CHOICE nopeuttaa ja yksinkertaistaa pilvipalveluiden myyntiprosessin täysin uudella tavalla”, sanoo toimitusjohtaja Timo Haapavuori, Magic Cloud Oy.

ALSO CHOICE: www.alsochoice.fi

ALSO Finland Oy on Suomen johtava logistiikka- ja ratkaisupalvelujen tarjoaja ict-alalla. ALSOn tuotevalikoimaan sisältyy yli 15 000 tuotetta noin 140 toimittajalta. ALSO Finland panostaa markkinoiden parhaisiin tuotemerkkeihin, sähköiseen kaupankäyntiin, pitkälle automatisoituihin varastopalveluihin sekä nopeaan kuljetuspalveluun. ALSOn liiketoiminta perustuu 3S-strategiaan: Tukkuliiketoiminta (supply), ratkaisuliiketoiminta (solutions) ja palveluliiketoiminta (services). ALSO Finlandin pääkonttori ja logistiikkakeskus sijaitsevat Tampereella, minkä lisäksi ALSO Finlandilla on toimipiste Espoossa. ALSO Finland Oy on osa vakavaraista ALSO Holding AG -konsernia. Lue lisää www.also.fi

Mervi Airaksinen
ALSO Finland Oy