Amedeo vahvistaa 20 A380-lentokoneen tilauksensa Airbusille

Amedeo (aiemmin Doric Lease Corp) ja Airbus vahvistivat sopimuksen, jonka mukaan Amedeo tilaa 20 A380-lentokonetta. Aiesopimus julkistettiin viime kesänä.

“Lentoliikenne kaksinkertaistuu 15 vuoden välein, mutta lentokentät, niiden infrastruktuuri ja lentoslotit eivät. A380 on lentoyhtiöille paras ratkaisu hyötyä liikenteen kasvusta ja rakentaa asiakassuhteita, sillä mikään muu lentokone ei pysty tarjoamaan samanlaista tilaa ja mukavuutta alhaisimpaan hintaan matkustajaa kohden”, sanoo Amedeon pääjohtaja Mark Lapidus.

“Amedeon räätälöidyt liisausratkaisut tuovat A380:n hyödyt entistä laajemman lentoyhtiöjoukon ulottuville”, toteaa Airbusin asiakastoimintojen johtaja John Leahy.

Amedeon johdolla on kokemusta A380-koneista, sillä Doric-konserni on kaluston arvolla mitattuna maailman kolmanneksi suurin laajarunkokoneiden liisaaja ja maailman suurin liisattujen A380-koneiden haltija.

A380 tuli liikenteeseen vuonna 2007. Tällä hetkellä lentoyhtiöillä on käytössään 120 A380-konetta. Kaikkiaan koneet ovat lentäneet yli 1,2 miljoonaa tuntia miltei 150 000 kaupallisella lennolla.

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 09 6689 6925, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus Facebookissa www.facebook.com/airbus, Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Korkean resoluution kuvia pian ladattavissa tästä linkistä: http://www.airbus.com/presscentre/pressroom/high-res-photos/

Airbus

Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus edistää innovatiivisia tekniikoita, ja yhtiön lentokoneet kuuluvat polttoaineen kulutukseltaan tehokkaimpiin ja hiljaisimpiin maailmassa. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta noin 350 asiakkaalle eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi miltei 5 000 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.