American Express ja Finnair solmivat viisivuotisen sopimuksen globaalista kumppanuudesta

Finnair ja American Express solmivat globaalin sopimuksen strategisesta kumppanuudesta vuoteen 2016 asti. American Express -kortteja voidaan käyttää välineenä Finnairin palveluista maksettaessa seuraavan viiden vuoden ajan, ja kumppanuutta on laajennettu niin, että siihen sisältyy American Express Membership Rewards -ohjelmaan osallistuminen. Sopimus on merkittävä molemmille osapuolille.

Globaalin kumppanuuden ensimmäinen vaihe käynnistyy Suomessa, Ruotsissa, Itävallassa ja Saksassa 22.9.2011. Espanjassa, Hongkongissa, Intiassa, Isossa-Britanniassa, Italiassa, Japanissa, Ranskassa ja Thaimaassa lanseeraus on 3.10.2011.

Finnair, Suomen kansallinen lentoyhtiö ja Euroopan–Aasian-liikenteen kolmanneksi suurin lentoyhtiö, on solminut upouuden useita markkinoita koskevan, viisivuotisen Membership Rewards -sopimuksen American Expressin kanssa päästäkseen kansainväliseksi Membership Rewards -kumppaniksi. American Expressin kortinhaltijat voivat siirtää Membership Rewards -ohjelman pisteitä Finnair Plus -kanta-asiakasohjelmaan ja hyödyntää Finnairin jäsenetuja. Ensimmäisenä tästä mahdollisuudesta pääsevät nauttimaan syys–lokakuun aikana Suomi, Ruotsi, Saksa, Itävalta, Ranska, Iso-Britannia, Italia, Espanja, Intia, Japani, Thaimaa ja Hongkong.

”Finnair on tärkeä strateginen kumppani American Expressille. Finnair tunnetaan laajoista kansallisista ja kansainvälisistä yhteyksistään, sekä hyvästä palvelustaan ja uudesta kalustostaan. Vaativan asiakaskuntamme takia näemme tämän erinomaisena mahdollisuutena tarjota asiakkaillemme jännittäviä uusia jäsenetuja Finnairin kanssa. Membership Rewards -kumppanuutemme ulottaminen monille markkinoille antaa mielestäni mielenkiintoisia mahdollisuuksia molemmille yhtiöille rakentaa liiketoimintaansa. Yhteistyömme tukee myös Finnairin Aasian-strategiaa ja laajentumista valituilla markkinoille”, sanoo Tommi Lassila, American Expressin maajohtaja Suomessa.

"Finnair haluaa tarjota kanta-asiakkailleen kattavan palkintovalikoiman niin Suomessa kuin ulkomailla. Uusi yhteistyö mahdollistaa erityisesti Finnair Plus-ohjelman kansainvälisille jäsenille uuden ja mielekkään vaihtoehdon kerryttää pistetiliään, pisteillä voi lunastaa palkintoja eri kategorioista kansainvälisistä brandeista lentolippuihin", kertoo Mikko Tuomainen, Head of Internet Sales & Loyalty Programs.

Anne Hänninen, viestintätoimisto Cocomms                   puh. 09 6689 6911, anne.hanninen(at)cocomms.com
Laura Kantanen, Finnair                                                 puh. 050 337 4473, laura.kantanen@finnair.com

American Express

American Express on globaali palveluyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen keinon saada elämää rikastuttavia ja liiketoiminnan menestystä parantavia tuotteita, näkemyksiä ja kokemuksia. Lisätietoja americanexpress.com. Katso myös facebook.com/americanexpress, twitter.com/americanexpress ja youtube.com/americanexpress.

Finnairin voittamia palkintoja 2011

World Airline Awards 2011 palkitsi Finnairin Pariisin ilmailumessujen yhteydessä parhaana pohjoiseurooppalaisena lentoyhtiönä. Päätös perustui globaaliin tutkimukseen, joka pohjautuu matkustajien suorittamaan arviointiin. The World Airline Awards™ perustuu ilmailualan arvostettuun Skytrax World Airline Survey -tutkimukseen, ja se tunnetaan myös nimellä "Passengers Choice Awards". Tutkimus tunnetaan ympäri maailman ainoana globaalina ja itsenäisenä lentoyhtiöiden toimintaa mittaavana asiakastyytyväisyystutkimuksena. Finnair voitti Best Airline Northern Europe                   -kategorian.

Lentoliikenteen kuluttajatrendejä analysoiva Airlinetrends.com on valinnut Finnairin yhdeksi maailman innovatiivisimmaksi lentoyhtiöksi, jonka kampanjat ja palvelut ovat inspiroineet myös muita.

Finnair on voittanut Japanissa vuosittain jaettavan Nikkei Advertising Awards -kilpailun. Finnairin voitokas sanomalehtimainos esittelee Finnairin Japanin vuoroja lyhyimpinä ja nopeimpana reittinä Eurooppaan. Mainosten päätähtenä ja Finnairin keulakuvana toimii Japanissa supersuosittu, ja maailman elokuvateollisuudessa tunnettu näyttelijä Koji Yakusho.

Finnair lyhyesti

Finnair on yksi maailman vanhimmista edelleen toimivista lentoyhtiöistä, joka keskittyy nykyisin kuljettamaan lentomatkustajia Euroopan ja Aasian välillä, Helsingin kautta. Yhtiö perustettiin 1.11.1923.

Finnair on tärkeä pelaaja Euroopan ja Aasian välisessä liikenteessä. Finnairin kaukoliikennekohteet Aasiassa ovat Singapore, Soul Etelä-Koreassa, Delhi Intiassa, Peking, Hongkong ja Shanghai Kiinassa, Tokio, Osaka ja Nagoya Japanissa sekä Bangkok Thaimaassa. Toukokuussa 2012 Finnair avaa reitin Kiinan, Chongqiniin.

Finnairin Euroopan reittiverkosto tarjoaa yhtiön matkustajille useita päivittäisiä lentoja Euroopan tärkeimpiin kaupunkeihin. Aikataulut on rakennettu siten, että ne palvelevat hyvin sekä suomalaisia että Aasian-liikenteessä matkustavia asiakkaita. Kotimaassa Finnairilla on lentoja kaikkiaan 11 kohteeseen. Kotimaan lentoverkosto on yksi maailman tiheimmistä verrattuna asukasmäärään.

Säännöllisen reittiliikenteen lisäksi Finnairilla on lomalentoja yli 60 kohteeseen. Tilauslentoja tehdään etupäässä Välimeren alueen lomakohteisiin, Kanariansaarille ja Kaakkois-Aasiaan. Suosittuja ovat nykyisin myös Karibian ja Etelä-Amerikan kohteet.

Finnair-konsernin lentoyhtiöt kuljettivat kalenterivuonna 2010 yhteensä 7 139 000 matkustajaa.

Rahtia ja postia Finnair kuljetti vuonna 2010 yhteensä 123 154 tonnia.