Aro Systems uudistaa työ- ja elinkeinoministeriön talotekniikan

Toimistorakennuksen peruskorjaushanke on edennyt loppusuoralle

Aro Systems nykyaikaistaa työ- ja elinkeinoministeriön Helsingin Eteläesplanadilla sijaitsevan toimistorakennuksen talotekniikan.

Uudistus parantaa sekä käyttömukavuutta että energiatehokkuutta. Tavoitteiden toteutuessa energiatehokkuus nousee 40 prosenttia, laskentatavasta riippuen jopa 70 prosenttia. Lisäksi parannetaan turvallisuutta muun muassa jakamalla tilat julkisiin, puolijulkisiin ja sisäisiin.

Tilaaja Senaatti-kiinteistöt on Aro Systemsin pitkäaikainen ja suurin asiakas.

”Olemme ensimmäistä kertaa mukana työyhteenliittymässä eli päävastuussa hankkeesta yhdessä kumppanimme kanssa, joten olemme astuneet aiempaa isompiin saappaisiin ja opetelleet uutta. Tällaisia kokonaisprojekteja haluamme tehdä jatkossakin. Kun olemme kokonaisvastuussa hankkeesta, pääsemme vaikuttamaan koko projektin toteutukseen aina suunnittelun ohjauksesta alkaen”, Aro Systemsin toimitusjohtaja Jarmo Töyräs sanoo.

Toimistorakennus peruskorjataan täysin kantavia rakenteita lukuun ottamatta. Vuonna 1913 valmistunut rakennus on historiallisesti arvokas ja suojeltu, joten työtä tehdään Museoviraston valvonnassa.

Peruskorjauksen valmistuttua talossa työskentelee 270 henkilöä eli yli kaksi kertaa aiempaa enemmän. Jatkossa TEM:n henkilöstö työskenteleekin kahdessa eri toimipisteessä neljän sijasta. Uusi monitoimitiloja hyödyntävä ratkaisu mahdollistaa uudenlaisen tavan tehdä töitä.

Jarmo Töyräs, toimitusjohtaja, Aro Systems Oy, puh. 040 5531 615

Aro Systems

Aro Systems on johtava talotekniikkapalveluita tarjoava asiantuntija- ja palveluyritys. Yhtiön pro forma -liikevaihto vuonna 2013 oli 64 miljoonaa euroa, ja sillä on henkilöstöä yli 400. Vuodesta 1954 toimineen perheyrityksen toimipaikat sijaitsevat Helsingissä, Tampereella ja Oulussa. www.arosystems.fi