Astrium vie kolmiulotteisesti prinssi Williamin ja Katen hääreitille

Euroopan johtava avaruusyhtiö Astrium on tehnyt 3D-animaation prinssi Williamin ja Kate Middletonin hääreitistä. Animaation avulla voi kokea hääparin matkan 29. huhtikuuta St Jamesin palatsilta hääkirkko Westminster Abbeyyn ja kirkolta takaisin Buckinghamin palatsiin.

Reitti on mallinnettu Skape-3D-mallinnusohjelmistolla, jonka on kehittänyt Astriumin paikkatietopalveluita kehittävä GEO-Information Services -yksikkö. Animaatiossa on yhdistetty 2D-kartta- ja maastotietoja kolmiulotteisiin kaupunkimalleihin.

Skapen (www.skapeworld.com) avulla kaupunkisuunnittelijat voivat kehittää hyvin tarkkoja kaupunkimalleja nopeasti ja kustannustehokkaasti. Malliin voi lisätä rakennuksia ja tarkastella, miten ne sopivat ympäristöönsä. Olemassa olevia rakennuksia voi poistaa ja korvata. Mallia voi tarkastella mistä kulmasta tahansa ja simuloida auringonvalon vaikutusta varjoihin eri kellonaikoina.

Lataa hääreitin 3D-animaatio: http://www.astrium.eads.net/en/news2/royal-wedding-route-in-3d.html

Cocomms, Päivi Vuolle, puh. 050 5354 899, paivi.vuolle(at)cocomms.com

Astrium

Astrium kehittää avaruusteknologioita siviili- ja puolustuskäyttöön. Yhtiö on EADS:n täysin omistama tytäryhtiö. Vuonna 2010 Astriumin liikevaihto oli 5 miljardia euroa, ja yhtiöllä on 15 000 työntekijää Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Hollannissa. Astriumilla on kolme päätoimi-aluetta: Astrium Space Transportation, Astrium Satellites ja Astrium Services. www.astrium.eads.net