Atea Finland vahvistaa strategista kumppanuuttaan Microsoftin ja Citrixin kanssa

Atea Finland Oy liittyy Microsoftin ja Citrixin maailmanlaajuiseen V-Alliance kumppanuusohjelmaan ja syventää näin strategista yhteistyötä työasema- ja palvelinvirtualisoinneissa. Atea on ainoa V-Alliance -ohjelmaan valittu pohjoismainen yritys.

Virtualisointi on yksi Atean voimakkaimmin kasvavista liiketoiminta-alueista. Atea näkee kumppanuuden syventämisen Microsoftin ja Citrixin kanssa strategisena investointina, joka auttaa yhtiötä kasvattamaan liiketoimintaansa myös jatkossa.

”Asiakkaat haluavat yksittäisten palikoiden sijaan IT-kokonaisratkaisuja, jotka tukevat heidän liiketoimintaansa. Virtualisointi on yksi keskeinen osa tällaisten kokonaisuuksien toteutusta. V-Alliance-kumppanuusohjelman avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistäkin tehokkaammin työasema- ja palvelinvirtualisoinnissa ja näin autamme heitä tehostamaan toimintaansa”, Atea Finland Oy:n tarjoomasta ja kumppanuuksista vastaava johtaja Pasi Sairanen sanoo.

Jäsenyys V-Alliance-liittoumassa edellyttää riittäviä myynti-, markkinointi- ja teknisiä resursseja Microsoftin ja Citrixin virtualisointiratkaisujen toteuttamiseen. Se osoittaa Atealla olevan koulutettuja ja sertifioituja osaajia vaativimpienkin järjestelmien rakentamiseen asiakkaiden hyvinkin heterogeenisissä IT-ympäristöissä.

Atean vahva panostus sekä Microsoft- että Citrix-teknologioihin näkyy sijoittumisena korkeimmalle tasolle molempien teknologiatalojen kumppaniohjelmissa. Lisäksi Atea on ainoa V-Alliance-ohjelmaan valittu pohjoismainen yritys.

”Ohjelmien tavoitteena on, että Atean kaltaiset avainkumppanit voivat toimittaa asiakkailleen markkinoiden kattavimman virtualisointiratkaisun”, kumppanitoiminnasta Suomen Microsoftilla vastaava johtaja Markku Pulkkinen sanoo.

Microsoftin ja Citrixin vahva ja pitkään jatkunut yhteistyö mahdollistaa merkittävien yhteisten panostusten tekemisen avainkumppaneihin, kuten Ateaan.

”Atea on jo pitkään ollut ainoa Citrix Platinum-kumppani Suomessa ja on erittäin osaava virtualisointiratkaisujen toteuttaja. Varsinkin työasemavirtualisointihankeet lisääntyvät voimakkaasti, ja Microsoft ja Citrix yhdessä osaavan kumppanin kanssa voivat tarjota täydellisen kokonaisratkaisun eri käyttöympäritöihin”, Citrix Systemsin Suomen maajohtaja Heikki Niemelä sanoo.

Lisätietoja

Pasi Sairanen, Director, Solutions&Offering, Atea Finland Oy, puhelin 040 527 5230

Markku Pulkkinen, kumppanitoiminnasta vastaava johtaja, Microsoft, puhelin 040 511 6239

Heikki Niemelä, maajohtaja, Citrix Systems, puhelin 0400 421 249

Atea
Atea on johtava it-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio ja noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on noin 1,8 miljardia euroa. Atealla on noin 4 600 työntekijää ja 72 toimipistettä Pohjoismaissa ja Baltiassa. www.atea.fi

Microsoft
Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 62,48 miljardia US dollaria.

Citrix
Citrix Systems (Nasdaq:CTXS) on johtava virtualisointiratkaisuiden valmistaja, jonka virtualisointi-, verkko- ja pilviteknologiat muodostavat yhtenäisen tuoteportfolion. Yli 230 000 yritystä ja yhteisöä maailmanlaajuisesti luottaa Citrixiin rakentaessaan käyttäjille turvallisia ja edullisia IT-ympäristöjä. Citrixillä on yli 10 000 yhteistyökumppania yli 100 maassa. Vuonna 1989 perustetun yhtiön liikevaihto oli vuonna 2009 1,6 miljardia dollaria. Lisätiedot http://www.citrix.com.