Atea ja DataCenter yhteistyöhön konesalipalveluissa

Atea Finland Oy täydentää it-kokonaisratkaisujen tarjoomaansa konesalipalveluilla ja tuo siten entistä kattavammat palvelut asiakkaiden järjestelmähankkeiden ja it-ympäristön kehittämisen tueksi. Palvelu toteutetaan yhdessä DataCenter Finland Oy:n kanssa. Yhteistyösopimus astui voimaan 21.9.2010.

”Kokonaispalveluiden kysyntä it-infraratkaisuissa on selkeästi kasvamassa. Kokemuksemme mukaan useimmissa asiakasyrityksissämme mietitään parhaita tapoja rakentaa esimerkiksi virtualisointiratkaisuja tai yhdistetyn viestinnän ratkaisuja. Näiden teknologioiden ja ratkaisujen käyttöönotto edellyttää, että konesalipalvelut ovat kunnossa ja riittävän korkealla tasolla”, Atean tarjoomasta vastaava johtaja Pasi Sairanen sanoo.

”DataCenter on meille erinomainen kumppani, joka on investoinut vahvasti omiin konesaleihinsa ja uusimpaan teknologiaan. He ovat kehittäneet erittäin tehokkaat prosessit ja työkalut konesalien ylläpitoon.”

Joustavat konesalipalvelut vahvistavat Atean tarjooman painopistealueita, joita ovat virtualisointiratkaisut, yhdistetyn viestinnän ratkaisut sekä konseptoidut elinkaari- ja hallintaratkaisut. Datacenterille energiatehokkaat, korkean käytettävyyden konesalipalvelut ja virtualisointi ovat ydintoimintaa.

”Yhteistyömme auttaa asiakkaita saamaan entistäkin laajempaa palvelua koko Suomen alueella sekä ammattitaitoista tukea järjestelmähankkeisiin ja kehittämiseen. DataCenterin energiatehokas konesali tarjoaa kriittisille järjestelmille korkean käytettävyyden ja äärimmäisen turvallisen ympäristön”, sanoo DataCenterin toimitusjohtaja Sakari Haapaniemi.

Lisätietoja
Pasi Sairanen, Director, Solutions & Offering, Atea Finland Oy, matkapuhelin 040 527 5230, pasi.sairanen@atea.fi
Sakari Haapaniemi, toimitusjohtaja, DataCenter Finland Oy, matkapuhelin 0500 413 139, sakari.haapaniemi@datacenter.fi

Atea