• Cocomms Oy/

Atea vie Windows 7 -käyttöjärjestelmän kahdelle miljoonalle käyttäjälle Pohjoismaissa ja Baltiassa kahdessa vuodessa

Atea on Microsoftin kumppani Pohjoismaissa ja Baltiassa uuden Windows 7 -käyttöjärjestelmän viemisessä käyttäjille. Atea arvioi toimittamiensa Windows 7 -lisenssien määrän nousevan kahteen miljoonaan kahden seuraavan vuoden aikana.

Yhteistyön ansiosta Atean markkinaosuus nousee 16 prosenttiin Pohjoismaihin ja Baltiaan asennetuista 12,5 miljoonasta Windows-pohjaisista PC:istä. Atean omien asiakkaidensa joukossa tekemän sisäisen kyselyn mukaan yli 47 prosenttia asiakkaista aikoo päivittää Windows 7:ään seuraavan 12 kuukauden aikana. Ensimmäiset asiakkaat ovat jo solmineet sopimuksen päivityshankkeesta Atean kanssa. “Strateginen kumppanuus Microsoftin kanssa kahden miljoonan Windows 7 -asennuksen tekemisestä seuraavan kahden vuoden aikana on meille merkittävä liiketoimintamahdollisuus”, Atean pääjohtaja Claus Hougesen sanoo. Atea ja Microsoft ovat kehittäneet yhdessä tehokkaan mallin Windows 7 -käyttöjärjestelmään siirtymisen helpottamiseksi. Atea 7 -malli auttaa asiakkaita hyötymään Windows 7:n ominaisuuksista mahdollisimman nopeasti. Konseptista löytyy lisätietoja osoitteesta www.atea7.com. ”Atea ottaa vastuun kokonaisuudesta ja hoitaa koko Windows 7:n päivitysprosessin asiakkaan puolesta aina ohjelmistojen ja laitteiden yhteensopivuuden varmistamisesta hallintaan ja käyttäjien kouluttamiseen. Voimme migraatioissa hyödyntää tehokasta Riian palvelukeskustamme ja toimittaa PC:t kaikille käyttäjille valmiiksi asennettuna ja konfiguroituna niin, että asiakkaat saavat täyden vastineen IT-investoinnistaan. Kaikki tehdään tietysti myös mahdollisimman ympäristöystävällisesti”, sanoo Suomen Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen. Microsoft Oy:n toimitusjohtaja Ari Rahkonen kertoo, että suomalaisissa organisaatioissa on alkamassa laaja infrastruktuurihankkeiden aalto. Näillä hankkeilla turvataan it-ratkaisuiden elinkaari seuraavalla vuosikymmenellä. ”Atea on yksi ydinkumppaneistamme, joka on investoinut vahvasti Windows 7 ja Server 2008 R2 -osaamiseen. Atean kokemuksen ja osaamisen avulla asiakkaamme voivat ottaa käyttöön mm. kehittyneet etätyöratkaisut, turvata luottamukselliset tiedot ja hallita it:tä kustannustehokkaasti.” Atea on itse osallistunut Windows 7:n beetaversio-ohjelmaan ja asensi käyttöjärjestelmän yli 300:an konsernin PC:hen. Kokemusten perusteella yhtiö on samaa mieltä analyytikkojen kanssa siitä, että Windows 7 on yksi Microsoftin lupaavimmista tuotteista viime vuosina. Microsoftin Länsi-Euroopan aluejohtaja Klaus Holse Andersen toteaa: ”Windows 7 on kaikkien aikojen turvallisin ja suorituskykyisin käyttöjärjestelmämme. Näemme Atean kanssa solmimassamme vahvassa kumppanuudessa suuria mahdollisuuksia. Uskomme Windows 7:n julkistuksen ulottuvan paljon Microsoftia pidemmälle ja tuovan Atealle uutta liikevaihtoa sekä kasvattavan yhtiön laite-, ohjelmisto- ja palveluliiketoimintaa.”