Atean Pesutykki ottaa yrityksen käyttäjäympäristön hallintaansa

Pesee ja linkoaa: päätelaitteet aina ajan tasalla ja mitoitettuna yrityksen tarpeiden mukaan

Atean uusi Pesutykki-palvelu auttaa organisaatioita pitämään päätelaitteensa ohjelmistoineen ajan tasalla helposti ja tehokkaasti. Kuukausimaksua vastaan Atea pesee asiakkaan IT-pyykin ja ottaa täyden vastuun päätelaitteista ja ohjelmistoista. Palvelun käyttäjä voi unohtaa laitehankinnat, päätelaitteiden ylläpidon sekä ohjelmisto- ja tukisopimusten hallinnan. Atea vastaa käyttäjäympäristön toimivuudesta sekä siitä, että päätelaitteet on mitoitettu käyttäjien tarpeiden mukaan. Suunnittelun, kehittämisen ja ylläpidon perustana on kartoitus, joka tehdään ennen Pesutykin käyttöönottoa. Halutessaan Pesutykki-palvelun käyttäjä voi ennen palvelun käyttöönottoa myydä Atealle kaikki päätelaitteensa: työasemat, tulostimet ja mobiililaitteet. Asiakkaalle uusi palvelu merkitsee säästöjä IT-kustannuksissa, kun investointeja uusiin päätelaitteisiin ei tarvitse enää tehdä eikä päätelaitteiden usein työlääseen ylläpitoon tarvita resursseja. IDC-tutkimuslaitoksen mukaan noin 70 prosenttia organisaatioiden IT-budjetista menee olemassa olevien järjestelmien ylläpitämiseen. ”Kun IT-budjetit ovat pääsääntöisesti laskussa tai kasvu on jäissä, liiketoiminnan tukeminen edellyttää resurssien vapauttamista ylläpidosta. Pesutykin avustuksella tietohallinto voi kohdentaa aiemmin ylläpitoon tarvitut resurssit uusien, liiketoimintaa tukevien hankkeiden toteuttamiseen”, sanoo Petri Kuronen, Käyttäjäratkaisut-liiketoimintaryhmän myynnin vetäjä. Atean asiantuntijoiden avulla yritys saa liiketoimintaansa nähden oikein mitoitetun ja tarkoituksenmukaisen käyttäjäympäristön, jota kehitetään koko sopimuskauden ajan erillisen kehityssuunnitelman mukaisesti. Kustannussäästöt saavutetaan optimoimalla työasema-, mobiilipäätelaite- ja tulostusympäristöt sekä automatisoimalla prosesseja ja hallintarutiineja. Kuukausihinta on helppo budjetoida, ja asiakas tietää tarkkaan IT-kulunsa koko sopimuskauden ajalta. Palvelun käyttöönotto ei edellytä kehitysprojektia. Pesutykki-palvelussa huomioidaan myös Atean goITgreen -ympäristöohjelma, jonka avulla asiakkaat voivat saavuttaa kustannussäästöjä, vähentää sähkönkulutusta ja hiilidioksidipäästöjä sekä kierrättää käytöstä poistuneet laitteet tehokkaasti. IT-pyykin pesijöinä Ateassa on noin 4500 asiantuntijaa. Yhtiö panostaa kestävään kehitykseen ja ympäristön suojeluun. Ympäristöohjelman lisäksi Atealla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.