Autoliiton AL-Turva laajenee: ajoneuvon ikäraja poistuu Suomessa

Autoliitto laajentaa AL-Turva-matkanjatkamispalveluaan 1.1.2009 alkaen. Jatkossa Autoliitto takaa Suomessa matkan jatkumisen AL-Turvan jäsenille riippumatta siitä, minkä ikäinen heidän autonsa tai moottoripyöränsä on. AL-Turva on näin Suomen kattavin matkanjatkamispalvelu.

”Haluamme palvella asiakkaitamme tasapuolisesti. Laajennamme sen vuoksi AL-Turvan kattamaan myös ikääntyneiden autojen kuljettajat ja siten kaikenikäiset autot”, Autoliiton assistance-päällikkö Jonne Luomala sanoo.

Aiemmin henkilökohtainen AL-Turva on taannut jäsenilleen perille pääsyn, jos ajoneuvo on ollut enintään 15 vuoden ikäinen. Muutos ikärajasta koskee Suomea, matkanjatkamispalvelu ulkomailla säilyy ennallaan.

”Suositun AL-Turva-palvelun laajennus tehtiin myös osin juhlavuotemme kunniaksi: Autoliitto täyttää 90 vuotta vuonna 2009”, Luomala jatkaa.

Jo useampi kuin joka kymmenes Autoliiton jäsen on AL-turva-jäsen. Autoliitto huolehtii autoilevien ja moottoripyöräilevien AL-turva-jäsentensä puolesta avun järjestämisestä matkan keskeytyessä ja maksaa aiheutuneet palvelu- ja avustuskustannukset aina polttoaineen tuonnista ja renkaanvaihdosta sijaiskulkuneuvoon ja majoituspalveluihin asti.

AL-turva-jäsenyyden erottaa kaikista muista vastaavantyyppisistä palveluista sen henkilökohtaisuus: Palvelu toimii ja kustannukset katetaan, kunhan AL-turva-jäsen on mukana avustettavassa ajoneuvossa – hänen ei tarvitse olla kuljettajana. Mallia on haettu ulkomailta eri maiden autojärjestöiltä.

Palvelu on saatavana puhelimitse 24 tuntia vuorokaudessa Suomen lisäksi lähes kaikkialla Euroopassa.

Lisää tietoa AL-Turva-jäsenyydestä löytyy sivulta www.autoliitto.fi/al-turva.