Axis tuo uutta avoimuutta turva-alalle

Axis Communications, verkkovideomarkkinoiden maailmanlaajuinen markkinajohtaja, tuo turva-alalle uutta avoimuutta lanseeraamalla AXIS Camera Application Platform -kamerasovellusalustan. Avoimen sovellusalustan avulla yritykset voivat kehittää omia sovelluksiaan, jotka voidaan ladata Axisin verkkokamera- ja videoenkooderituotteisiin.

Axis on ensimmäinen yritys, joka avaa verkkovideotuotteensa kokonaan kolmansien osapuolien sovelluksille. ”Voimme verrata uutta tilannetta televiestintämarkkinoihin, joilla loppukäyttäjät voivat valita useista matkapuhelimiin ladattavista sovelluksista. Turva-alalla on paljon kiinnostusta älykkäisiin videosovelluksiin, jotka lisäävät tuotteisiin erimerkiksi tunnistus-, seuranta-, ilmaisu- ja laskentaominaisuuksia”, sanoo Ray Mauritsson, Axis Communicationsin toimitusjohtaja. Axisin visiona on tuoda laaja valikoima Axis-yhteensopivia sovelluksia integroijien ja loppukäyttäjien saataville. ”Useilla sovelluskehittäjillä on ainutlaatuista osaamista ja ideoita. Avoimen sovellusalustamme avulla he voivat kehittää sovelluksia, jotka tuovat lisäarvoa eri kohderyhmille. Tämän ansiosta integroijat ja loppukäyttäjät voivat valita kuljetus-, koulutus-, kaupunkivalvontasektorien ja muiden teollisuusalojen erityistarpeisiin parhaiten soveltuvan kamerasovellusyhdistelmän tai enkooderisovellusyhdistelmän”, jatkaa Ray Mauritsson. IMS Research -tutkimuslaitoksen hiljattain julkaiseman raportin mukaan markkinoilla on suurta kiinnostusta analyyttisille videosovelluksille. ”Turva- ja liiketoimintasovellusten älykkäiden laitteiden markkinoiden ennustetaan kasvavan yli 40 prosenttia vuositasolla vuosina 2008–2013. Axis Communicationsin avoin sovellusalusta tulee olemaan yksi entistä nopeamman kasvun avaintekijöistä ja luomaan uusia mahdollisuuksia verkkokamera- ja videoenkooderimarkkinoiden videosisällön analysointiohjelmille”, kertoo IMS Researchin markkina-analyytikko Niall Jenkins. Lisätietoa AXIS-kamerasovellusalustasta ja Axis-yhteensopivista sovelluksista on saatavissa osoitteessa www.axis.com/applications/.